Hirdetés

Kreatív ötleteket támogat az Indulj.be

Az amerikai Kickstarter sikeres működési modelljét gondolták újra az Indulj.be fejlesztői: a világszerte megszokott pénzgyűjtés helyett a kreatív ötletek megvalósítására koncentrálnak a most elindított szolgáltatásukban. A működési elv lényege itt is a tömeg erejében rejlik: az ismerősök alkotta közösség ereje az előértékesítés módszerével összevonva egy új szemléletű, kreatív értékesítői rendszert alkot, amely lehetőséget ad arra, hogy az ötletek megvalósuljanak.

Crowdfunding

A közösségi finanszírozás – crowdfunding - az egyik legfiatalabb internetes jelenség, amely egyre nagyobb szerepet kap a kreatív ötletek és művészi projektek megvalósításában világszerte. 2009 óta annyira divatos lett ez a modell, hogy számos vállalkozás, kezdő vállalkozó és művész lát elindulási, bemutatkozási, befutási lehetőséget a közösségi projekt oldalakban.

A tervezett könyvek, rajz- és dokumentumfilmek, koncenterek, találmányok, és startup vállalkozások bemutatkozásai, projektvázlatai alapján a felhasználók eldönthetik, hogy támogatják-e az ötletgazdákat. A közösségi oldalakon meghirdetett projektek sikere az ismerősök aktivitásán múlik, egy jó ötlet már néhány száz támogatóval is komoly sikert érhet el.

A hétfőn éjféltől élesben működő Indulj.be segítségével bárki kiadhatja a könyvét, lemezét, de ugyanígy lehetővé teszi egy festőművész eszközeinek beszerzését, egy új online szolgáltatás beindítását, egy mobilalkalmazás kifejlesztését vagy éppen egy új szuperkütyü prototípusának legyártását – összegzi a szolgáltatás lényegét Moldován Csaba ötletgazda.

Az oldal tervezői a magyar viszonyok között évi 150-200 projekttel számolnak, de felkészültek arra is, ha ennek a többszörösét kellene átfuttatniuk rendszerükön. A most elindított oldal mintájaként tekinthető Kickstarter viszonyításként tavaly 12 000 sikeres projekttel zárt, és mintegy 100 millió dollár folyt át rajtuk.

A hétfőtől futó béta-verzió most elindított projektjei között már találhatunk több érdekességet, például egy mobilalkalmazást, az Őstermelő 2.0-át, amely a lokális vásárlási lehetőségeket adaptálja okosmobilra. Az induló művészeti projekt pedig egy mesekönyv kiadását tűzte célul, az Ercsi Mese-könyv szerzője, Koncz Erika, régi álmát szeretné megvalósítani a közösségi projekt segítségével.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények