Óriási siker a Kindle Fire

A tabletek forgalma több mint másfélszeresére nőtt 2011 utolsó negyedévében az azt megelőző három hónaphoz képest. Amint az IHS iSuppli adataiból kiderül: az időszakban a harmadik negyedév 17,4 milliója után 27,1 millió táblagép talált gazdára világszerte. Az abszolút első ugyan továbbra is az Apple, de befolyása kis mértékben csökkent.

Hirdetés

A cég 15,4 millió iPadet és iPad 2-t adott el az utolsó negyedévben, miközben az Amazon frissen bevezetett táblagépéből közel 3,9 millió fogyott. A rendkívül keresettnek bizonyuló Kindle Fire megjelenése így egyértelműen közrejátszott abban, hogy az Apple részesedése apadjon. Míg a harmadik negyedévben a táblagépek 64 százalékát értékesített a cupertinoi vállalat, a negyedik negyedévre ez az arány 57 százalékra esett vissza. A két negyedév között a Barnes & Noble Nook forgalma is 156 százalékkal, 1,92 millió darabra nőtt.

Az Amazon Kindle Fire így azonnal a második legnépszerűbb tabletté vált, megelőzve a hosszú ideje piacon lévő Samsung Galaxy Tab sorozatot, amely 2,14 millió darabos forgalommal a harmadik helyen végzett. Az igazi riválist azonban az iSuppli szerint nem is az Amazon jelentette az Apple számára, hanem saját maga. Ugyanis az iPhone 4S okostelefonnak az Apple-rajongók nem tudtak ellenállni, és inkább arra költötték a pénzüket, mint az iPadre – állította Rhoda Alexander, az IHS iSuppli elemőzje.

Míg az Apple éves tabletforgalma (40,5 millió) 168 százalékkal szárnyalta túl a 2010-eset (15,1 millió), dominanciája csökkent a bővülő piacon. Egy éve még az elkelt táblagépek 87 százalékát értékesítette a cupertinoi vállalat, ez az arány 2011-ben 62 százalékra esett vissza.

Bár az Amazon az utolsó negyedévben megelőzte a Samsungot, utóbbi Galaxy Tabjei az éves listán a második helyezést értek el 6,1 millió eladott példánnyal.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények