Harmadik az okostelefon-piacon a Huawei

Nagy lendülettel tolakszik előre az okostelefon-gyártók között a Huawei Technologies. Egy elemző jóslata szerint a távközlési berendezések piacán gyorsan a legnagyobbak közé növő kínai vállalat fogja eladni az idén a legtöbb smart phone-t a Samsung és az Apple után.

Hirdetés

Horace Dediu az általa alapított, gyakorlatilag egyszemélyes tanácsadó cég, az Asymco szakértője a Bloomberg-nek azt mondta: a Huawei már a második negyedévben több ilyen készüléket adott el, mint az egy ideje harmadik Nokia vagy a BlackBerryket gyártó Research in Motion (RIM). „Ők azok, akikről nem nagyon szokás tudomást venni, mert alig ismerik őket az Egyesült Államokban. Csakhogy komoly számokat produkálnak” – magyarázta Dediu.

A kínai vállalat 2009-ben kezdett komolyan foglalkozni okostelefon-gyártással. Saját operációs rendszer fejlesztése helyett a Huawei kiválasztotta a Google Androidot, és ennek gyári változatával dobta piacra első készülékeit. Előretörésük most annak köszönhető, hogy megbízható minőségű középkategóriás készülékeket gyártanak, és számos mobilszolgáltató számára készítenek azok márkanevén megvásárolható modelleket.

Várható forgalom, millió darab (Grafika: Bloomberg)
Várható forgalom, millió darab (Grafika: Bloomberg)

Horace Dediu úgy becsüli, hogy a Huawei az idén körülbelül 60 millió okostelefont forgalmaz majd, háromszor annyit, mint tavaly. Ez még mindig messze van az Apple-től és a Samsungtól várt 134, illetve 207 milliótól, de elég arra, hogy bebetonozza a céget a toplista harmadik helyén. Az elemzők amúgy is úgy számolnak, hogy az a készülékszegmens – a 200 dollár alatti telefonok szegmense –, amit a kínai vállalat megcélzott, jóval dinamikusabban nő majd, mint a csúcsmodelleké.

Ha a növekedés ütemét tartani akarja, a Huawei számára kulcskérdés, hogy új területeken vesse meg a lábát. A tavalyi üzleti évben 203,9 milliárd jüan (32 milliárd dollár) árbevételt elérő vállalat számára logikus lépés a távközlési berendezések lassan bővülő – tavaly 3,5 százalékos forgalomnövekedést hozó – piaca mellett a telefonbizniszre ráfeküdni. A cég hasonló célból hozta létre 2010-ben IT-szolgáltatásokat kínáló üzletágát is.

Azóta történt

Előzmények