Helyalapú üzenetmegjelenítést kap a Twitter

Hirdetés

Helyalapú üzenetmegjelenítési funkciót kezdett néhány napja tesztelni a Twitter. Az újdonság a beszámolók szerint a közelmúltban lett elérhető azoknál a felhasználóknál, akik korábban engedélyezték a szolgáltatásnak, hogy hozzáférjen lokációs adataikhoz.

A Nearby (közelben) névre keresztelt funkció egyfajta Twitter-Foursqare-Google Maps keveréknek tűnik, a képernyő felső felét egy térkép tölti ki, amin a felhasználó aktuális helyzetét egy kék pont, a tweetek feladójának akkori tartózkodási helyét egy kék ikon jelöli, alul pedig a közelünkben elküldött tweeteket mutatja. Ha az újítás bejön, a Twitteren sokkal könnyebb lehet majd egy-egy adott terület kiemelten fontos eseményeit követni, és persze a vállalatnak is könnyebb lesz majd célzott hirdetési megoldásokat ajánlani vevői számára. Persze ehhez a mostaninál sokkal több felhasználót kell meggyőznie arról, hogy megossza a világgal aktuális tartózkodási helyét, ami a rengeteg adatvesztési és megfigyelési botrány közepette nem lesz egyszerű feladat.

Azóta történt

Előzmények

  • A Twitter növelheti a TV műsorok nézettségét

    A Nielsen piackutató vállalat szerint ha egy éppen futó adásról sokan twittelnek, az emelheti a nézettséget, de a hatás egyelőre még nehezen számszerűsíthető.

  • Beágyazható Instagram

    A közösségi kép- és videómegosztó szolgáltatás lehetővé tette, hogy az oldalra feltöltött felvételeket néhány sornyi kóddal saját weboldalunkba is beágyazhassuk.

  • A Twitter is bevezette a felhasználók követését

    A hirdetési rendszerüket igyekeznek hatékonyabbá tenni, de a nyomkövetés kikapcsolható, letiltható.