A nagy tech cégeknek a gyerekek mentális egészségével is foglalkozniuk kellene

Az amerikai törvényhozók nyomást gyakoroltak a technológiai óriásokra, hogy végezzenek belső kutatásokat a témában.

Négy amerikai törvényhozó arra szólította fel a Facebookot, a Twittert és a Google-t, hogy adjanak át minden olyan tanulmányt, amelyet azzal kapcsolatban végeztek, hogy a szolgáltatásaik hogyan hatnak a gyerekek mentális egészségére.

Minderre azután került sor, hogy az amerikai képviselőház két albizottsága is meghallgatta az óriáscégek ügyvezetőit a vállalataik tartalommoderálási gyakorlataival kapcsolatban.

A törvényhozók arra kíváncsiak, hogy a nagy tech cégek végeztek-e belsős kutatásokat arról, hogyan hatnak a megoldásaik a gyerekek mentális egészségére.

Mark Zuckerberg, a Facebook ügyvezetője azt válaszolta, hogy úgy gondolja, a vállalata végzett ilyen kutatásokat. Jack Dorsey, a Twitter ügyvezetője arról beszélt, hogy szerinte ők nem végeztek.

Sundar Pinchai, a Google ügyvezetője elmondta, hogy számos külső szakértővel konzultáltak már a témában, sok időt és energiát fektetettek ezen téma vizsgálatába.

A törvényhozók minden releváns kutatás és belső kommunikáció átadására kérték fel a nagy tech végeket, a partnereikre is vonatkozóan. Külön kértek olyan tanulmányokat is, amelyek a versenytársak termékeiről, pontosabban azoknak a 18 év alatti emberek mentális jóllétére gyakorolt hatásairól szólnak. A YouTube Kids és a 13 év alattiaknak készülő Instagram részleteire is kíváncsiak. Arra kérték a vállalatokat, hogy április 16-ig adják át az anyagokat.

Azóta történt

Előzmények