A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mai közleménye szerint a hivatal a közelmúltban három médiapiaci fúziót is engedélyezett. A lapterjesztési piacot érintő döntés, hogy a Ringier Kft., a Népszabadság Zrt., és a Sanoma Zrt. közvetett irányítást szerezhet a MédiaLog Zrt. felett. A televíziós és a mobiltartalom szolgáltató piacon pedig az okoz változást, hogy a Magyar Telekom kiszáll az RTL Klub televíziós csatornát működtető vállalkozásból, viszont megvásárolja a mobiltartalom szolgáltatási piac egyik vezető vállalkozását.
A lapunk profiljába vágó döntések a televíziós és mobil-tartalomszolgáltatási piacot érintik. A GVH tájékoztatása szerint az IKO Production Media Kft. (IKO) és a Magyar Telekom 2008 áprilisában együttműködési szerződést kötött. Ennek értelmében az IKO megveszi a Magyar Telekomtól az IKO Telekom Zrt. részvényeinek 50 százalékát, így annak kizárólagos tulajdonosává válik. AZ IKO Telekom néhány vagyoneleme, így az IKO-New Media Kft. és az IKO Content& Rights Kft. viszont 100 százalékban a Magyar Telekom tulajdonába kerül.
A televíziós műsorok készítésével és értékesítésével, valamint azok reklámidejének értékesítésével foglalkozó IKO Rákosi Tamás érdekeltsége. Az IKO Telekom holdingcég 31 százalékban tulajdonosa az RTL-Klub televíziós csatornát üzemeltető M-RTL Zrt-nek. Az IKO New Media és az IKO Content&Rights Kft. mobil-tartalomszolgáltatással (letölthető csengőhangok, háttérképek, játékok készítése, valamint interaktív televíziós játékokban való részvétel) és tartalomértékesítéssel foglalkozik.
Ezen a piacon hét jelentős szereplő tevékenykedik, amelyek a bevételek 90 százalékát tudhatják magukénak. A legnagyobb szereplő az IKO, melynek piaci részesedése 30 százalékos. A GVH engedélyezte, hogy az IKO megszerezze az IKO Telekom Zrt.-t. Az ügyletnek semmiféle versenyhatása nincs, hiszen a vállalkozás nem végez piaci tevékenységet. Annak, hogy az M-RTL tulajdonosai közül kiválik a Magyar Telekom, lehet ugyan hatása a piaci versenyre, ám káros hatásokat a GVH nem azonosított.
A GVH engedélyezte azt is, hogy a Magyar Telekom megvásárolja a mobil-tartalomszolgáltatással foglalkozó két vállalkozást. Ezzel ugyan az új cég piaci részesedése 37 százalékra nő, de ennek hatását ellensúlyozza, hogy több, nem jelentéktelen vállalkozás is jelen van a piacon, és könnyen új szereplők is megjelenhetnek. A fúzióval elvileg a Magyar Telekom érdekeltté válhatna abban, hogy a megszerzett szolgáltatók által készített tartalmat csak saját mobiltelefon-szolgáltató cégének biztosítja, ám a GVH szerint ettől nem kell tartani. Egyrészt könnyen piacra léphet egy új szereplő, amely kiszolgálhatja a rivális társaságokat, másrészt pedig az értéknövelt szolgáltatások a mobilszolgáltatók bevételének kevesebb mint 1 ezrelékét teszik ki, így ennek szolgáltatásnak csekély szerepe lehet a mobilszolgáltatók versenyében