Hívjon fel a Google-on!

Hirdetés

A Google 2007-ben vásárolta meg a hangpostafiókok és hívószámok online menedzselésével piacot szerzett GrandCentralt, a Voice elődjét. A cég szoftvere az interneten keresztül összefésülte a felhasználó telefonszámait, így az ügyfél egyrészt beállíthatta, hogy a hívás a hívó féltől függően melyik készüléken vagy készülékeken csengjen ki, másrészt kényelmesen szétoszthatta a hangpostafiókok üzeneteit, vagy akár meghallgathatta és továbbíthatta a felvételeket online. A felhasználó hívást is kezdeményezhetett a cég weboldaláról: netes telefonkönyvének segítségével kiválasztotta a partnert, a program pedig először felhívta az ügyfél készülékét, majd összekapcsolta őt az online tárcsázott féllel.
A most kísérleti stádiumba lépett szolgáltatás, a Google Voice e formában gyakorlatilag a GrandCentral kibővítése: új funkcióként mindössze a konferenciahívások lebonyolítása, a hangpostafiókon tárolt üzenetek szöveges átiratainak böngészése és az SMS-ek kezelése bukkan fel.
A béta-teszt várhatóan néhány hét időtartamra korlátozódik, a próbaidőszakot követően a szolgáltatás ingyenesen elérhető lesz az Egyesült Államokból. A cég számításai alapján a nemzetközi hívásokat a versenytárs Skype árainál és a mobilszolgáltatók díjainál is alacsonyabb szinten fogják tartani, míg a rendszerből indított belföldi beszélgetésekért nem kell majd fizetni egy centet sem – ez európai szemmel nézve gyakorlatilag elképzelhetetlen lenne, ezért nem is várható, hogy a szolgáltatás felénk is elindulna.

Azóta történt

Előzmények