Egy helyen az összes Google-újdonság

Hogy a formálisan 1998-ban megalakut Google mekkora internetes céggé nőtte ki magát, jól mutatja, hogy a mai nap már egy olyan oldal, a Google New elindítását jelentették be, ahol az érdeklődők a szokásos sajtóoldalak, blogok gyakorlatától kissé eltérően koncentráltan, összegyűjtve, rendszerezve találják meg, hogy a vállalat a közelmúltban milyen új szolgáltatásokat, új megoldásokat kínál – ingyenesen vagy fizetősen – felhasználói számára.

Habár a kínálatuk egy bizonyos szempontból még messze elmarad az igazán nagy IT-cégek (Microsoft, Oracle, IBM, Intel stb.) roppant széles, egyes területeken szinte piaclefedő portfóliójától, néhány elemben jelentősen el is tér tőlük. Egyrészt, talán ez a legfontosabb, az internetes fogyasztói piac döntő többségében ingyenes szolgáltatásokkal való ellátása adja a vállalat bevételeinek gerincét (pontosabban a szolgáltatásokhoz kapcsolt reklámfelületek értékesítése), másrészt pedig abban, hogy az említett cégek mindegyikénél, még a sok területen jelen lévő Microsoftnál is szélesebb körűek az érdekeltségeik: szinte felsorolhatatlan, hány piaci szegmensben jelentek meg a keresőre alapozott modelljük sikerességét kihasználva, főként az elmúlt öt évben.

Ez a modell akár „salátamegoldásnak” is tűnhet, de a cég eddigi történetét látva, roppant sikeres. A most bejelentett oldal létrehozása pedig elengedhetetlen, hiszen mind a szakemberek, mind a témával fogalalkozó újságírók tapasztalhatták, hogy a cég döbbenetes mértékű fejlődését, az egyes részterületeken szinte naponta megjelenő újdonságokat igen nehéz követni.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények