Hirdetés

A hatóságokkal együtt alakítja át a sütiket a Google

A brit CMA elfogadta a Google terveit, melynek része, hogy a sütiket végül a hatóságok bevonásával alakítják át.

A Google nem titkolt terve, hogy betiltja a külsős sütiket, amelyek a böngészőkön keresztül követik a hirdetők számára a fogyasztókat.

Ez a piaci szereplők mellett a brit CMA-nak sem tetszett, a hatóság vizsgálódik már egy ideje a Privacy Sandbox kapcsán – attól tartanak, hogy elnyomják a versenyt a digitális hirdetőiparban.

A Google szerint a fogyasztók magánszférát akarnak böngészéskor, nem pedig követést. A 250 milliárd dolláros digitális hirdetőipar azonban attól tart, hogy így nem tudnak majd adatokat gyűjteni a reklámok személyre szabásához, és még jobban a Google adatbázisától függnek majd.

A Google a CMA aggályainak eloszlatása érdekében ígéreteket tett, melyek része, hogy a CMA és az ICO is részt vehet a Privacy Sandbox fejlesztésében és tesztelésében, a fogyasztók érdekében.

A Google ezen felül átláthatóbb folyamatokat ígér, együttműködésekkel és nyilvános teszteredményekkel, továbbá azt, hogy megoldja azon helyzeteket, amiket a hatóság vagy más felek nehezményeznek. A versenyjogi aggályok megszűnésééig nem törlik a külsős sütiket, továbbá a Google házon belül nem osztja meg az adatokat saját magával a jövőben, így nem lesz versenyelőnye.

Azóta történt

Előzmények