A Google folyamatosan törli a hamis hirdetéseket

A vállalat tavaly ötezer rossz hirdetést blokkolt percenként.

Scott Spencer, a Google Ads Privacy and Safety területért felelős alelnöke április 30-i blogbejegyzésében bemutatja a felhasználók, a tartalomszolgáltatók és a hirdetők védelmében 2019-ben hozott intézkedéseiket, valamint azok eredményeit.

Reagálás a COVID-19-re

A vállalat igyekszik hangsúlyozni, hogy a COVID-19 kitörésének kezdete óta a Google szorosan figyelemmel kíséri a hirdetők viselkedését, hogy megvédje a felhasználókat a válságot előnyként kihasználni szándékozó hirdetésektől. Ezek gyakran olyan kifinomult szereplőktől származnak, akik fejlett módszerekkel próbálják megkerülni a Google ellenőrző rendszereit. A járványhelyzet fejlődésével például meredek emelkedés volt észlelhető a keresett termékek, például arcmaszkok csaló hirdetéseiben. Ezek a hirdetések olyan termékeket reklámoztak, amelyek jelentősen meghaladták a termék piaci árát, valótlanságokat állítottak a termék minőségét illetően, hogy rávegyék az embereket a vásárlásra, vagy olyan kereskedőktől származtak, akik aztán nem teljesítették a megrendeléseket.

Hirdetés

Mint írják, a Google-on belül működik egy dedikált COVID-19 munkacsoport. Az éjjel-nappal működő csoport új észlelési technológiát épített ki és fejlesztette a meglévő végrehajtási rendszereket a rossz szereplők kiszűrésére. A Google több tízmillió koronavírussal kapcsolatos hirdetést blokkolt és távolított el az elmúlt néhány hónapban az irányelv megsértése miatt, ideértve az ármeghatározást, az egészségügyi eszközök ellátásban jelentkező globális hiány kihasználását, a gyógymódokkal kapcsolatos félrevezető állításokat és a törvénytelen munkanélküli-juttatások ígéretét.

A másik oldalról: az elmúlt néhány hétben a Google kifejezetten segítette a nem kormányzati szervezeteket, a kormányokat, a kórházakat és az egészségügyi szolgáltatókat a közérdekű információk közlésében.

Az ökoszisztéma integritásának megőrzése

A Google 2019-ben 2,7 milliárd rossz hirdetést blokkolt és távolított el – ez több mint 5000 rossz hirdetés percenként - írják. Közel egymillió hirdetői fiókot függesztettek fel az irányelvek megsértése miatt. A kiadók tekintetében több mint 1,2 millió fiók került megszüntetésre, és több mint 21 millió kiadói hálózatba tartozó weboldalról kerültek eltávolításra hirdetések.

A Google vezetője hangsúlyozza, hogy külön figyelmet fordítanak az olyan hirdetési kategóriákra, amelyek esetén gyakoribbak a visszaélések. Az egyik ilyen terület az adathalászat, amellyel a felhasználók adatait próbálják kicsalni megtévesztő szereplők hamis információkkal. A visszaélések másik tipikus esete a „trick-to-click” hirdetések, amelyek célja, hogy feltűnő hivatkozásokkal – gyakran rendszerértesítésnek álcázva – interakcióra, kattintásra bírja a felhasználókat.

2019-ben a Google belső csapatot állított fel az ilyen típusú csalások mintáinak és jeleinek vizsgálatára, hogy gyorsabban tudja azonosítani és eltávolítani ezeket a hirdetéseket. Ennek eredményeként mindkét kategóriában megjelenő rossz hirdetések közel 50%-kal csökkentek az előző évhez képest. 2019-ben összesen több mint 35 millió adathalász hirdetés és 19 millió „trick-to-click” hirdetés került blokkolásra.

Az irányelvek és technológiák valós idejű formálása

Bizonyos iparágakra különösen jellemző a rosszindulatú magatartás jelenléte, áll a tájékoztatóban, ilyenek például a pénzügyi szolgáltatások, ahol a személyi hitelek feltételeiről szóló félrevezető hirdetések száma növekedett meg. Ennek leküzdése érdekében a Google úgy bővítette irányelveit, hogy csak akkor engedélyezze a kölcsönökkel kapcsolatos hirdetések megjelenését, ha a hirdető világosan megjelöli az összes díjat, kockázatot és előnyt webhelyén vagy alkalmazásában. Ilyen módon 2019-ben 9,6 millió ilyen típusú rossz hirdetés került eltávolításra, ami megkétszerezte 2018-as számot.

Azóta történt

Előzmények