Az okostelefon olyan, mint a párod: szerelmes vagy belé

A Google friss mobilpiaci jelentésének a barcelonai Mobile World Congress szakmai találkozóval párhuzamos kiadását kommentálva Jason Spero, a Google mobilos üzletágának vezetője közzétett egy bejegyzést a hivatalos blogon, ahol kissé poétikusan az „okostelefonok szerelmeseiről” értekezik, illetve arról, hogy az új piaci helyzetben mik a kihívások.

A végeredményben komoly eszmefuttatás megfontolandó analógiával kezdődik: „A fogyasztók szerelmesek okostelefonjaikba. Reggel első dolgunk, hogy felkapjuk őket, éjszaka elalvás előtt utoljára még velük foglalkozunk. Honnan veszem mindezt? Megkérdeztük a telefonoktól. Januárban fejeztük be az Ipsos segítségével új kutatásunkat, melynek a »Mobil bolygó: okostelefon-felhasználók a világban« címet adtuk, és melynek célja, hogy mélyebben megértsük az okostelefonok gazdáinak viszonyát készülékükhöz.”

google okostelefon

A hat fejlett nyugati ország szokásait elemző kutatásra alapozva Spero röviden összefoglalja, hogy robbanásszerűen bővül a piac: például Spanyolországban egy év alatt 11 százalékponttal, 44 százalékra emelkedett az okostelefon-tulajdonosok aránya a teljes népességhez viszonyítva, ugyanezek az értékek az Egyesült Államokban 7 százalékpont, illetve 38 százalék. A használati arány elképesztően magas, Franciaországban a tulajdonosok 90 százaléka használja naponta készülékét, Németországban a felhasználók 67 százaléka foglalja el magát vele tömegközlekedési eszközökön. Az információkeresés is igen aktív, Nagy-Britanniában a tulajok 84 százaléka keresi mobiljával a helyi adatokat, 78 százalékuk pedig üzleti célja is felhasználja.

Az üzletágvezető rámutat, hogy ez már olyan mértékű felhasználás, mely mind a hétköznapi, mind az üzleti életet alapjaiban alakítja át, majd 12 pontban összefoglalja, hogy szerintük milyen tendenciák várható idén az okostelefonos piacon. A legfontosabbak ezek közül: több mint egymilliárd ember használ okostelefont elsődleges internetezési eszközként, jelentősen emelkedik a mobilfizetési piac, új fogyasztói magatartástípus alakul ki és erősödik meg, új iparági szabványok születnek meg, egymillió kisvállalkozás rendelkezik majd mobilra optimalizált weboldallal, a HTML5 uralkodóvá válik a világ 2000 legnagyobb weboldalának 80 százalékán, öt olyan új mobilos vállalkozás születik meg, amelyik megismétli az Angry Birds sikerét.

Azóta történt

Előzmények