Fizetős zenei szolgáltatást indít a Google

Tegnap több lap – köztük a belső forrásra hivatkozó The Wall Street Journal is – megírta, hogy a ma kezdődő éves fejlesztői konferenciájára készülő Google még a héten elindít egy vadonatúj vállalkozást, mégpedig egy fizetős zenei streamszolgáltatást.

Az értesülések szerint a Google megállapodott a legnagyobb kiadókkal (Universal Music Group, Sony Music Entertainment, illetve a Warner Music Group), és a szerződés értelmében állítólag az előfizetési díj ellenében a felhasználók korlátlanul férhetnek hozzá a kiadók által biztosított zenei adatbázishoz.

A Google-nak egyébként van már hasonló zenei szolgáltatása, a Google Music, melyet 2011-ben indítottak el a Google Play alkalmazásbolt részeként, és amelyet az androidos készülékeken lehet igénybe venni. Ennek modellje azonban inkább az iTuneséhoz hasonlít, mivel itt meg lehet vásárolni a dalokat vagy albumokat, míg az új, szintén az Androidra épülő szolgáltatás előfizetési lehetőséget kínál. A bővítés oka lehet az is, hogy a digitális zeneértékesítés nem hozta a remélt bevételt: korábban úgy számoltak, hogy idénre már eléri a 2 milliárd dollárt az árbevétel, ám a források szerint ennek csak a töredéke realizálódott.

Az egyéb részletekről egyelőre még nincsenek információk, például hogy mennyi lesz a havi előfizetési díj, illetve, hogy lesznek-e reklámok a szolgáltatásban, lesz-e ingyenes verzió stb. Összehasonlítási alapot adhat két népszerű, szintén streamzenét kínáló vállalkozás, a Spotify, illetve a felénk kevésbé ismert Pandora. Az előbbi 10 dollárt kér egy hónapra a korlátlan hozzáférésért, a zenék pedig bármilyen eszközön lejátszhatóak – ennek van egy ingyenes, reklámok által eltartott verziója is. A Pandora négy dollárt számláz az internetes rádióra emlékeztető szolgáltatásért havonta, és ennek is van ingyenes, reklámos változata.

A Google szóvivője – természetesen – nem kívánta kommentálni az értesüléseket.

Azóta történt

Előzmények