A Financial Times jelentése szerint az EU hatóságai további információkat kértek be arról a mostanra leállított titkos hirdetői együttműködésről, amely a Meta és a Google között született. Ez állítólag nem vette figyelembe a keresőóriás fiatalkorúakra vonatkozó szabályzatát.
A Financial Times vizsgálata szerint a Google egy titkos marketingprojektben segítette a Metát, amely a YouTube-ot használó 13-17 éveseket célozta, hogy reklámozzák számukra az Instagramot. Úgy volt, hogy a projekt globális lesz, de aztán leállították.
Az EB a jelentések szerint nyomozásba kezdett, a hatóságok pedig most azt mérlegelik, hogy avatkozzanak-e be az ügybe.
A Google mindezek kapcsán jelezte, hogy a fiatalokat védő intézkedéseik között szerepel, hogy tiltják a reklámok személyre szabását. A megoldásaik világszinten is vezetőek, működnek, és frissített belső képzésekkel gondoskodnak róla, hogy mindenki ismerje az irányelveket és a védelmeket – közölték.