Google Maps: Gyere be az én utcámba!

A hirdetők és vásárlók kegyeiért folytatott verseny újabb szakaszát indítja meg a Google szerda reggeltől. A hatalmas iramban terjeszkedő vállalat menedzserei egy nagyon régi, a hagyományos reklámiparban kiválóan működő módszert alkalmaztak az online viszonyokra: a kuponos vásárlás lehetőségét.

Az elsősorban a kiskereskedelemi és szolgáltató vállalkozásokat megcélzó projekt megvalósítása a Google Maps oldalához kapcsolódik. Az impozánsan működő térképoldalon eddig is volt arra lehetőség, hogy a meglátogatott helységben működő szolgáltatásokat kilistázhassuk. Ha tehát behívtuk Chicago térképét, akkor kapcsolt kereséssel megkaphattuk – mondjuk – az adatbázisban regisztrált chicagói fodrászok listáját, esetleg weboldaluk címét, s a mellette lévő térképen jelölték az üzlet pontos helyét is. Holnaptól pedig az üzlet neve mellett (egyelőre 12 000 kuponelfogadó helyet regisztráltak) ott lesz az is, ha tulajdonosa kedvezményt ad a bemutatott kuponra. Ha igen, akkor találunk a név mellett egy linket, amely elvisz egy olyan oldalra, ahonnan kinyomtathatjuk a kupont. A vállalkozók Google Local Business Center oldalán ingyen regisztrálhatják magukat.

Gokul Rajaram, a Google termékmenedzsere szerint ez kiváló módja annak, hogy felhívják a kisvállalkozók és szolgáltatók figyelmét az online hirdetések lehetőségeire, emellett a résztvevők könnyedén meggyőződhetnek a módszer hatékonyságáról is. Greg Sterling elemző azt állítja, hogy ez még több embert fog a Google Maps oldalára csábítani, mert az offline világban a kuponok kiválóan hatásfokkal működnek, ám online felhasználhatóságukat még nem aknázták ki, pedig igen jó lokális marketingeszköz, s emellett – a meghirdetett árengedményen kívül – nem kerül semmibe. A Google, a tervek szerint, az elkövetkező hónapokban lehetővé teszi az AdWords hirdetési szolgáltatást igénybe vevő kereskedőknek, hogy a hirdetésre történő kattintáskor is elérhető legyen a kinyomtatható kupon.

Azóta történt

Előzmények