A Google már a pupillánkat is figyelni akarja

A Google egy olyan, még 2011-ben benyújtott megoldásra kapta meg most a szabadalmi védettséget, amelynek célja, hogy valamilyen módon mérjék azt, hogy az olvasók, a felhasználók egyáltalán ránéznek-e az óriásplakátokra, az újságokban, magazinokban, illetve a weboldalakon elhelyezett hirdetésekre.

Hirdetés

A „tekintetkövető” rendszerként leírt technológia a szabadalom szerint egy hatékonyabb hirdetési üzleti modellt szolgálna: a kattintások alapján történő fizetést (pay per click) a ránézés alapján történő fizetés (pay per gaze) váltaná fel vagy egészítené ki. A szenzoros megoldás nagy valószínűséggel a hamarosan piacra kerülő szemüveghez, a Google Glasshoz lenne kapcsolható.

glass

A szemmozgás, a tekintet követésére kifejlesztett technológiák egyáltalán nem újak, sok munkahelyen is használják már a dolgozó koncentrációjának, illetve munkamódszerének mérésére, monitorozására, viszont a Google egy új területet talált meg a korábbiaktól részleteiben is eltérő megoldásával. Az ötlet magja két paraméter figyelemmel követése: mennyi ideig időzik a tekintet egy hirdetésen, illetve a pupilla megfigyelésével az okozott érzelmi hatást figyelik.

gaze

De a technológia nem csak erre lenne képes: a leírás szerint a felhasználó által megnézett tartalmak és azokhoz való viszonya alapján a Google egyfajta profilt építene fel, amellyel az a cél, hogy pl. a szemüvegen vagy a monitoron ajánlott keresési eredményeket és célzott hirdetéseket jelenítsenek meg – nagyon hasonló módszerrel, mint ahogy most a kereső, illetve egyes weboldalak csinálják, amikor a sütik által begyűjtött adatok alapján térképezik fel az online szokásokat, hogy ehhez szabják a hirdetések tartalmát.

gaze

Az adatvédelmi aggályokra már előre azt válaszolja, hogy a felhasználótól függ majd, hogy a tekintetkövetési funkció aktív-e, emellett az adatgyűjtés anonim módon történik majd.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:

Azóta történt

Előzmények