A Google azt tervezi, hogy jövőre elkészítik legnépszerűbb termékeik gyermek-verzióját, melyeket a 12 éveseknek, illetve a fiatalabbaknak szánnak – írta meg riportjában tegnap a USA Today online kiadása. Nagyon valószínű, hogy a vezető, már a gyerekek által is használt szolgáltatások kerülnek a csomagba: a kereső, a levelező, a Chrome böngésző, illetve a videomegosztó YouTube.
A projektet Pavni Diwanji, a cég fejlesztési alelnöke irányítja, aki elmondta, hogy a gyerekváltozatok az életkori adottsághoz igazodva könnyebben kezelhetőek, illetve – többek között a szülői felügyeleti eszközök beépítésével – biztonságosabbak lesznek, mint a „felnőtt” verziók. Épp ezért, tette hozzá az alelnök, nagyon alaposan végiggondolják a koncepciót, hogy minden szempontból megfelelőek legyenek a termékek, és a lehető legkisebb szülői ellenállást váltsanak ki velük.
Arra számítanak ugyanis, hogy sokan felháborodnak majd azon, hogy a cég látszólag megtöri azt a hallgatólagos konszenzust, hogy a vállalkozások a 13 évesnél fiatalabbakat már nem kezelik célcsoportként, és már a kisgyerekeket is ügyfélnek, fogyasztónak tekintik, holott – mondta Diwanji – abszolút nem ez a szándékuk. A gyerekek szülői belegyezés nélküli megcélzása – marketing, reklám, adatgyűjtés a gyerekek online szokásairól, korhatár jelzése nélküli hozzáférés stb. – a gyermekvédelmi törvény [Children’s Online Privacy Protection Act – COPPA] előírásai szerint egyébként az Egyesült Államokban is tilos, a kereskedelmi felügyelet szabott már ki büntetéseket ennek be nem tartásáért.