Ha csak az Androidon múlik, a Google új boltja lenyomhatja az iTunest

A Google tegnap a korábbi híreszteléseket valóra váltva bemutatta új online zeneboltját, mellyel az Amazon, de még inkább az Apple kihívója akar lenni e piacon.

Hirdetés

A Google Music a mobilos fogyasztókat veszi célba, a zenék vásárlása az Android Marketen keresztül történik. A következő napokban fokozatosan teszik elérhetővé a szolgáltatást az Egyesült Államokban, de nem sokat kell várni arra sem, hogy az összes androidos felhasználó hozzáférhessen. Az árazás gyakorlatilag ugyanolyan, mint a konkurens iTuneson: promóciós okokból bizonyos zenék ingyenesen megszerezhetőek, de a túlnyomó többség pénzbe kerül, méghozzá három kategóriában: 69 és 99 cent, illetve 1,29 dollár. A körülbelül 13 millió felvételt tartalmazó kínálatot több mint ezer kiadó biztosítja, igaz, a zenék döntő része a három nagytól (Vivendi SA Universal Music, EMI Group Ltd., Sony Music Entertainment) származik, a negyedik súlyos szereplővel, a Warnerrel még nem sikerült szerződést kötni, és ez komoly érvágás, ugyanis a dalok ötödének a jogaival ők rendelkeznek.

Ahogy korábban már megszellőztették, a Google Musicot is összekötötték a nagy erővel építkező közösségi platformmal, a Google-+szal, a felhasználók ugyanis a megvásárolt zenéiket megoszthatják ismerőseikkel, akik egyszer ingyenesen hallgathatják meg ezeket.

A Google Music korábbi változata online tárhelyként működött, ez egészült most ki a vásárlási lehetőséggel. A felhasználók a megszerzett dalokat feltölthetik egy szerverre, melyet aztán bárhonnan, bármilyen eszközről elérhetnek, és a böngészőben streamként meghallgathatják, illetve egy speciálisan erre készített alkalmazással le is tölthetik őket. Jamie Rosenberg, a Google androidos digitális tartalmakért felelős igazgatója úgy véli, itt jobbak, mint az Apple, ugyanis a hasonló, szintén most indult iTunes Match tárhelyszolgáltatás évente 25 dollárba kerül, a Google 20 ezer dalnyi férőhelyet kínáló felhője viszont ingyenes. Megjegyzendő, hogy az Apple szolgáltatása a kiadók jóváhagyásával működik, akik ennek fejében monitorozhatják az online zenegyűjteményeket, a Google viszont a tárhely működtetéséhez nem kért licencet a kiadóktól.

A Google a kiadók nélkül piacra lépő előadóknak is ajánl lehetőséget: egyszeri 25 dollár befizetése után bárki kínálhatja zenéit letöltésre, mindezt körítheti reklámanyaggal, a saját maga által meghatározott árakon érkező bevételekből pedig 30 százalékot kell a Google-nak befizetnie.

Azóta történt

Előzmények