2019. április 22., hétfő

Gyorskeresés

Cipőt, táskát vegyen a Google online butikjában!

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: IT café

Egy erre a piacra kialakítandó üzleti és technológia modell kidolgozását célozza a projekt, melynek keretében a divattermékek keresését akarják megkönnyíteni.

Hirdetés

Másfél évig tartó előkészítő munka után elindult a ruházati cikkeket, divattermékeket kínáló Boutiques.com nevű oldal, mely valójában nem is online üzlet, hanem egy speciális keresőmotor, amelyet számítógép-tudománnyal foglalkozó kutatók és divattervezők alkottak meg – írja a cég hivatalos blogjában Munjal Shah termékmenedzselési igazgató, aki csapatával a munkát még a Google által nyáron felvásárolt Like.com-nál kezdte meg.

Google butik

A tájékoztató szerint ez a weboldal csak az első lépés, mivel a teljes projektben arra keresnek új megoldásokat, hogy miképp lehet tökéletesíteni és népszerűsíteni a divattermékek, a ruházati stb. termékek esetében is az online vásárlást. E terület jelentősen le van maradva mondjuk a műszaki cikkek piacához képest, hiszen egész más a termékek jellege: egy kamerát jó esetben ugyanolyan könnyedén ki tudnak választani a vevők egy weboldalról, mint egy valódi üzletben a polcról, ám egy cipő vagy egy szoknya esetében már nem ilyen egyszerű a dolog.

Az egyik legnagyobb különbség már ott megjelenik, hogy vajon hogyan és milyen módon kínálják az oldalak az árukat. Egy kameránál sokkal pontosabban meg lehet határozni azokat a paramétereket, melyek alapján a leendő vásárló kiválaszthatja a neki megfelelő terméket, ám egy ruhadarab esetében különösen nehéz egy megfelelő, egyénre szabott keresési módszer kidolgozása – arról a több milliárdnyi variációról nem is beszélve, amikor a felhasználó saját ízlése szerint mondjuk össze akarja hangolni a cipőt, a zoknit, a nadrágot, az inget stb.

A fejlesztés során először tervezőket és stylistokat kértek fel arra, hogy jelöljenek meg néhány tíz olyan stíluselemet (szín, szabás, márka stb.), melyeket különösen szeretnek, illetve gyűlölnek. A kiválasztott legfontosabb elemekre építve aztán egy olyan algoritmust készítettek, mely képes ezeket kezelni, képes ajánlatokat tenni az online boltba betérőknek. A divattermékek így kategorizálva, összeválogatva jelennek meg az oldalon, de arra is van lehetőség, hogy a regisztrált felhasználó létrehozzon magának egy saját stílust, mely később aztán gazdagítja a tartalmat.

A számtalan speciális keresési mód mellett közösségi funkciók is megjelentek: a stílusok követhetőek, az egyes termékek megoszthatóak, minősíthetőek stb., és ezek az információk többek között arra is jók lesznek, hogy a kereső működését tovább alakítsák.

Gyártók, szolgáltatók

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.