Google: egyedül nem megy

Az évente megrendezett autóipari konferencián (Automotive News) Detroitban a Google autófejlesztésért felelős vezetője, John Krafcik közölte, hogy az önjáró autó irányítási rendszerét fejlesztő projektjük olyan fázisba érkezett, hogy a következő lépcsőfokhoz már „nagyon sok segítségre” van szükségük – írja tudósításában a Financial Times.

Ennek érdekében gőzerővel keresik az autógyártókat – korábban ugyanis azt közölték, hogy ők maguk nem vágnak bele saját autó kifejlesztésébe, hanem egy technológiát akarnak kialakítani, melyet aztán a gyártók licencelnének tőlük.

Tavaly év végén az IT café is beszámolt arról, hogy megalapozottnak tűnő híresztelések szerint a Google és a Ford összeállnak egy önjáró autó kifejlesztését célzó projektben, de azóta kiderült, hogy vagy alaptalanok voltak a belső forrásból származó hírek, vagy pedig egyéb okból nem sikerült tető alá hozni a megállapodást. A konferencián erről is megkérdezték Krafcikot, ám ő kitérő választ adott.

Hogy pontosan hogyan is áll a Google fejlesztése, arról épp mostanában érkeztek ellentmondó hírek, kedden ugyanis megjelent egy olyan kimutatás, mely szerint az általuk tesztelt autók arányaiban több balesetben érintettek, mint az emberek által vezetettek. Arról van szó ugyanis, hogy a vállalat megbízásából a Virginiai Műszaki Egyetem készített egy felmérést, és ebben az állt, hogy míg egymillió levezetett mérföldre az USA-ban hétköznapi vezetőknél mérve átlagosan 1,9 baleset kimutatható, addig ez az adat a Google autóinál 8,7. Ám a végeredmény mégis pozitív, mivel a felmérést készítők szerint ez önmagában a körte és az alma összevetése, ugyanis egyéb tényezőket is figyelembe véve (az emberek okozta apróbb balesetek, koccanások nem szerepelnek a statisztikákban, míg a Google-éban igen, illetve a balesetek súlyosságát is nézve) az látszik, hogy a Google autói már most 25 százalékkal biztonságosabbak, mint az emberek által vezetettek.

Azóta történt

Előzmények