Már nem tárol automatikusan a Google Assistant

Mind a technológiai kereteket, mind a felhasználási feltételeket megújították.

A Google bejelentette, hogy asszisztensi programjuk most már nem tárolja el alapértelmezetten a beszélgetéseket, a funkciót bekapcsolhatóvá tették.

A részletekről elmondták, hogy egy új programot építettek be – Voice & Audio Activity (VAA) –, ennek segítségével lehet aktiválni azt, hogy a Google rögzítse a felhasználó megszólalásait, illetve hogy az ezzel foglalkozó szakemberek elemezzék az elhangzottakat (ez utóbbit a kritikák hatására a nyáron átmenetileg leállították). Az elemzéseket csak két célra használják fel – közölték –: egyrészt javítják a Google Assistant mögött álló AI minőségét, teljesítményét, illetve ezzel válik lehetővé, hogy a Google rendszere felismerje a felhasználó hangját. Az eddig alkalmazott technológiát, a Voice Match nevű szoftvert használók figyelmeztetést kapnak, hogy erősítsék meg: kívánják-e, hogy a Google tárolja a hanganyagokat. Hangsúlyozzák, hogy a minőségjavítás érdekében készített átiratok csak szemelvények alapján készülnek, és semmilyen módon nincsenek összekötve azonosítható felhasználóval.

Újítás lesz az is, hogy a felhasználók be tudják állítani az AI asszisztens érzékenységét a „Hé, Google!” parancsra, hogy mérsékeljék a szándéktalan aktiválások számát, emellett a bekapcsolt VAA mellett is bevezetik az automatikus törlést – pár hónap után.

Emlékezetes, hogy a botrányt – mely a többi hasonló asszisztenst is érintette – az robbantotta ki, hogy a vállalatok a felhasználók tájékoztatása nélkül élő emberekkel is ellenőriztették a felvett hanganyagot – ez még nem egy olyan vállalkozásnak is sok volt, akik alvállalkozóként végezték ezt a munkát. Nem sokkal ez után az Apple és a Google felfüggesztette az emberi ellenőrzést, az Amazon pedig biztosította azt az opciót, hogy a felhasználó tiltsa le ezt.

A hivatalos blogbejegyzésben Nino Tasca vezető termékmenedzser a vállalat nevében elnézést kért az eddig gyakorlat miatt.

Azóta történt

Előzmények