Google-gyilkost terveznek az európai mobilcégek

Hirdetés



Óriások harca

Európa legnagyobb távközlési vállalatai a jövő heti barcelonai telekommunikációs ipari vásáron megbeszéléseket folytatnak majd egy saját mobiltelefonos kereső kidolgozásáról, mellyel felvehetnék a versenyt a távközlési hirdetési piacot is megszerezni kívánó amerikai óriásokkal, a Yahoo!-val és a Google-lal szemben – adta ma hírül a brit Sunday Telegraph.

Nagy a nyomás ezeken a cégeken, hiszen a mobilon netezők száma hatalmas ütemben növekszik – Nagy-Britanniában a maroktelefon-tulajdonosok ötöde már rendszeresen szörföl a világhálón –, s ennek a dinamikusan fejlődő piacnak szaporodó bevételeiből a két amerikai óriás mind nagyobb szeletet hasít ki magának. A Vodafone, a France Télécom, a Telefónica, a Deutsche Telekom, a Hutchison Whampoa, a Telecom Italia és az amerikai Cingular vezetői úgy vélik, egy saját fejlesztésű rendszerre feltétlenül szükség van, ha a jelenlegi reklámrészesedésüket meg akarják tartani. A hírek szerint a kereső mellett egy másik, kifejezetten hirdetéssel foglalkozó szolgáltatást is tervbe vettek.

A nagyralátó terveket némileg akadályozhatja, de legalábbis befolyásolhatja, hogy az említett nagy európai távközlési cégek szinte mindegyik áll már valamilyen szerződéses kapcsolatban az amerikai versenytársakkal.

Azóta történt

Előzmények