Gond a bevásárlólista fejbentartása? A Microsoft segít!

Egyesek számára bizonyára a jelenleginél is élményszerűbbé, ezzel együtt jóval egyszerűbbé varázsolhatja az áruházi vásárlást a bevásárlókocsik új generációja, mely nem pusztán egy praktikus tárolóeszköz szerepét láthatja el a jövőben, hanem hasznos információforrásnak is bizonyulhat. Nem mellékesen minden eddiginél hatékonyabb reklámhordozó is lesz. A MediaCart fantázianevű kerekeskosarakat idén állítják üzembe Észak-Amerika egyik legnagyobb szupermarketláncában, a ShopRite-ban.

Az intelligens bevásárlókocsi lényegében egy 12 hüvelykes színes LCD-monitorral és egy vonalkódolvasóval kiegészített hagyományos változat, melyhez a szoftverhátteret a rendszer fejlesztésében aktívan közreműködő Microsoft biztosítja – a kocsikra Windows CE klienst „telepítenek”, a rendszert pedig egy Microsoft SQL szerver üzemelteti. A vásárló az áruház által kibocsátott ügyfélkártyával tudja azonosítani magát, a bevásárlókocsi ezután név szerint üdvözli az illetőt, majd a korábbi vásárlási szokásokat figyelembe véve készségesen ajánl az új portékákból, valamint felhívja a figyelmet a különböző akciókra.

A MediaCart azt is pontosan nyilvántartja, hogy mely árucikkek kerültek eddig a kosárba, valamint ez alapján centre pontosan kiszámítja a fizetendő összeget, így a vevőt biztosan nem érhetik meglepetések a pénztárnál. A rendszer a bevásárlólista vezetésére is használható, a vásárlónak ugyanis elméletileg arra is lehetősége nyílik majd, hogy a szupermarket weboldalára feltöltse a saját listáját, mely az ügyfélkártya lehúzásával automatikusan áttöltődik a kocsi memóriájába. A MediaCart ezután figyelmeztet, ha valamit elfelejtettek bepakolni a kosárba, sőt, térképes útmutatásasal is szolgál, hogy az adott árucikket könnyebben felleljék a polcok labirintusában.

Azóta történt

Előzmények