Magyarországon is vezet az iPhone és az iPad

A webes statisztikákat készítő – és azokat a rankings.hu oldalon publikáló – Gemius SA már akkor mérte az iPadről generált hazai oldalletöltéseket, amikor a táblagép Magyarországon hivatalosan még nem volt kapható. A múlt év tavaszán már a gemiusTraffickel mért magyarországi webhelyek belföldi internetezők által generált oldalletöltés-adatai is egy sikertörténet kezdetét igazolták, hiszen négy hónap alatt – 2010 májusának harmadik hete és szeptemberének harmadik hete között – 3,8-szorosára nőtt az iPadről indított letöltések száma. Tavaly októberben azonban a magyarországi internethasználók még mindig gyakrabban interneteztek iPhone-ról, hiszen hozzávetőlegesen 3,6-szor annyi oldalletöltést végeztek iPhone-nal a Gemius által mért weboldalakon, mint iPaddel. A tablet magyarországi értékesítése november 29-én kezdődött meg.

Hirdetés

Ma, egy évvel a hazai debütálása után az Apple táblagépe áll az élen a mobileszközök között, megtörve az iPhone többéves uralmát. Az iPad jelenleg 17,74 százalékos részesedéssel vezeti a rangsort, nagyjából 0,25 százalékponttal az iPhone előtt. A trónfosztás azonban korántsem végleges: a két Apple eszköz már hónapok óta fej-fej mellett halad, így a következő hetekben még biztosan folyatódik a testvérharc a két készülék között, mielőtt egy stabil rangsor kialakulhat. A tízes toplistába nagy számban kerültek be a Samsung készülékei, a Sony Ericsson is képviselteti magát két modellel, továbbá jelen van egy-egy készülékkel a folyamatosan halványuló Nokia, valamint a feltörekvő újonc, a Huawei is.

Az internetezésre használt mobileszközök gyártói között Magyarországon továbbra is az Apple dominál (36,46%), a második helyen a Samsung áll (21,36%), majd a Nokia (13,73%), a Sony Ericsson (10,93%) és a Huawei (4,61%) következik. Utóbbi, a hazai piacon viszonylag új versenyzőnek számító kínai mobilgyártó – melynek saját márkás készülékei nemrég jelentek meg itthon – folyamatosan növeli részesedését, és nemrég ki is szorította a HTC-t a top 5-ből.

Bár a piacvezető gyártó kétségtelenül az Apple, a mobiloperációs-rendszerek közül 2011-ben mégis az androidos készülékek győzték meg jobban a felhasználókat, hiszen többhavi szoros küzdelem után az év elején a Google rendszere sikeresen elhúzott az iOS mellett. Mindez pedig valószínűleg nem véletlenül esik egybe a mobileszközgyártók rangsorában bekövetkezett változásokkal sem. Január első hetében az összesített operációsrendszer-rangsorban – melyet a forgalom oroszlánrészét adó PC-ken messze domináns Windows vezet – még holtversenyben volt a két mobilos platform 0,15-0,15%-os részesedéssel, de azóta az Android jelentősen belehúzott: jelenleg 0,75%-on áll.

A korábban az Apple által szorosan kézben tartott piacon a Google előretörését az olyan androidos elkötelezettségű új belépők segítették, mint a Sony Ericsson, a Samsung vagy a Huawei. Mindazonáltal az iOS az elmúlt hónap során látványos, 0,23 százalékpontos növekedést mutatott; ha ez a tendencia megmarad, újra kialakulhat a Google-Apple párharc az első helyért.

A táblagépek és okostelefonok népszerűségének robbanása nagyban megerősítette a mobilböngészők térhódítását. Összesített részesedésük az összes böngésző között az év elején még a 0,4 százalékot sem érte el, novemberre viszont több mint négyszeresére, 1,62 százalékra emelkedett. Ez a lendület a WebKit Mobile motorra épülő böngészőknek kedvezett a legjobban, melyek megtartották első helyüket, és január óta több mint ötszörösére növelték részesedésüket (2011. január: 0,19%; november: 1,11%). A WebKit Mobile-t többek között olyan mobilböngészők használják, mint a SafariMobile és az Android böngészője, így szárnyalása nem meglepő. A második helyen álló Opera Mini népszerűsége a háromszorosára nőtt (2011. január: 0,11%; november: 0,37%), az utolsó helyen pedig a Nokia böngészője, a SymbianBrowser áll (2011. január: 0,9%; november: 0,13%).

Azóta történt

Előzmények