Fut a Fujitsu Siemens szekere

Az idén különösen nehéz gazdasági körülmények között több mint tíz százalékkal növelte értékesítési árbevételét folyó, áprilisban kezdődött pénzügyi évének első felében a Fujitsu Siemens Computers Kft., ezzel tovább őrzi piaci pozícióját, és felülmúlja az anyavállalat növekedését – mondta konkrétabb számadatok ismertetése nélkül egy mai sajtótájékoztatón Poros Gábor ügyvezető igazgató. A cégvezető rámutatott, hogy a számítógépek átlagos árszintje az előző év azonos időszakához képest 15-20 százalékkal csökkent. Az elmúlt évhez képest csökkenő tendenciát mutat a közszféra beruházási aktivitása is, és a megszorító intézkedések is hatással vannak az IT-eszközök iránti keresletre – e tényezők miatt kiélezett verseny alakult ki a számítástechnikai eszközök és megoldások szállítói között.

Az otthoni felhasználói piacon csökkent az asztali PC-k iránti kereslet, amit viszont ellensúlyozott a mobil számítógépek iránti megnövekedett igény – mondta. A kft. a kis- és közepes vállalati szegmensben az elmúlt fél évben olyan dinamikusan fejlődött, hogy növelnie kellett minősített partnereinek számát. A cég nagyvállalati rendszerei, megoldásai és szolgáltatásai iránti fokozott érdeklődés indokolttá tette, hogy a kft. idén áprilisban új üzletágat hozzon létre IT Product Services (ITPS) néven, amellyel belépett az informatikai szolgáltatások piacára.

Poros Gábor elmondta, hogy a folyó pénzügyi év második felében a Fujitsu Siemens Computers növekedési motorját a vállalat négy fő stratégiai pillére: az adatközponti infrastruktúrák, a felhasználói mobilitást biztosító rendszerek, az adatközponti és mobil rendszerekhez szorosan kapcsolódó szolgáltatások, valamint a digitális otthon alkotják. Felhasználói célpiacok tekintetében pedig a kis- és középvállalati szegmensben számítanak a legdinamikusabb növekedésre.

Azóta történt

Előzmények