Bevált a japán Sharp Corp. stratégiája, hogy a folyadékkristályos kijelzők (LCD) gyártására összpontosítja erőfeszítéseit. A cég az LCD-képernyős tévék vezető gyártójává vált a világon: 2003 második negyedében már a világpiac 36 százalékát ellenőrizte, miközben a Sonynak és az LG-Philipsnek csak 12-12, a Samsungnak 11 százalék jutott. A lapos képernyős televíziók és a nagy felbontású, színes kijelzős mobiltelefonok iránti óriási érdeklődés következtében a tavalyi utolsó negyedévben 27 százalékkal, 17,76 milliárd jenre (168 millió dollár) nőtt a csoport nettó nyeresége. Az árbevétel 10,3 százalékkal, 580,46 milliárd jenre emelkedett, annak ellenére, hogy a társaság termékeinek ára összességében 14 százalékot esett és gyenge volt a kereslet a mikrohullámú sütők, videomagnók és a mosógépek iránt. A piac töretlen bizalmát mutatja, hogy az elmúlt egy évben közel 70 százalékkal emelkedett a cég részvényeinek árfolyama. A múlt hónapban adták át a világ első hatodik generációs LCD-gyárát, amelynek révén a Sharp közel 10 százalékkal tudja csökkenteni a tévékészülékek előállítási költségét.
Folyadékkristályok növelik a Sharp profitját
- Írta: Napi
- Forrás: Napi Gazdaság
- Kapcsolódó cégek:
- Sharp
Percről percre
ma Érdekes egyveleg a középső Edge 50: a jó tulajdonságai közé becsúszott pár rossz, de vannak szerethető, egyedi megoldásai is.
gp Tíz éven át készült bábfilm elevenedik meg a képernyőkön – egy bábfilm, egy leegyszerűsített kalandjáték, és mindenek felett egy mese a boldogság kereséséről.
ma Idén az olcsóbb A-szériás modell sikerült jobban a Samsungnak, keveset kell feláldoznia annak, aki az A55 helyett az A35-öt választja.