Folyadékkristályok növelik a Sharp profitját

Bevált a japán Sharp Corp. stratégiája, hogy a folyadékkristályos kijelzők (LCD) gyártására összpontosítja erőfeszítéseit. A cég az LCD-képernyős tévék vezető gyártójává vált a világon: 2003 második negyedében már a világpiac 36 százalékát ellenőrizte, miközben a Sonynak és az LG-Philipsnek csak 12-12, a Samsungnak 11 százalék jutott. A lapos képernyős televíziók és a nagy felbontású, színes kijelzős mobiltelefonok iránti óriási érdeklődés következtében a tavalyi utolsó negyedévben 27 százalékkal, 17,76 milliárd jenre (168 millió dollár) nőtt a csoport nettó nyeresége. Az árbevétel 10,3 százalékkal, 580,46 milliárd jenre emelkedett, annak ellenére, hogy a társaság termékeinek ára összességében 14 százalékot esett és gyenge volt a kereslet a mikrohullámú sütők, videomagnók és a mosógépek iránt. A piac töretlen bizalmát mutatja, hogy az elmúlt egy évben közel 70 százalékkal emelkedett a cég részvényeinek árfolyama. A múlt hónapban adták át a világ első hatodik generációs LCD-gyárát, amelynek révén a Sharp közel 10 százalékkal tudja csökkenteni a tévékészülékek előállítási költségét.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sharp