Flipes offenzívába kezdett a piacot vesztő Nokia

Hirdetés

A portfóliójából eddig hiányzó új flipes készülékeitől várja a Nokia, hogy az első negyedévben 32 százalékra zsugorodó részesedése ismét növekedésnek indul a bővülő világpiacon.


Nokia 2650

A mobiltelefonok világpiacán az első negyedévben 32 százalék volt a részesedésünk, szemben a korábban becsült 35 százalékkal, miután az összesen eladott 141 millió készülékből 44,7 milliót értékesített a mi cégünk" - ismerte be Jorma Ollila, a finn Nokia Oyj vezérigazgatója, aki úgy véli, hogy az idén összesen 600 millió mobil eladását feltételező elemzői konszenzus helyes. (Tavaly 520 millió mobilt értékesítettek a gyártók.) A Gartner piackutató szerint a Nokia az első negyedévben az összes riválisával szemben piacot vesztett, de mind a részesedését, mind az eladott darabszámot tekintve továbbra is megőrizte elsőségét a bővülő piacon.


Nokia 6630

A Nokia a portfóliójából eddig feltűnően hiányzó flipes – összecsukható – készülékektől várja a kedvezőtlen trend megfordulását, ezért tegnap Szingapúrban rögtön öt új modellt is bemutattak abból a 35-ből, amelyet az idén piacra szeretnének dobni. A kulcsfontosságú területeken és a középkategóriában erősítünk – közölte Ollila, aki arról elfelejtett említést tenni, hogy korábban 40 új készüléket ígértek ez évre. Az öt készülék közül mindenesetre a negyedik negyedévben 500 euró alatti áron piacra dobandó 6630-as – 3G, EDGE, 1,23 megapixeles kamera és mp3 – lesz a csúcsmodell, ugyanakkor a másik véglet a már a harmadik negyedévben 100 euróért kapható 2600-as, amellyel az első vásárlókat célozzák meg. A FIM Securities elemzője szerint a Nokia a flipes modelloffenzívával pontosan azokat a piaci réseket célozza meg, ahol a riválisok gyorsabbak voltak. A tőzsde nem volt elragadtatva, az áprilisi árbevétel-figyelmeztetés óta harmadával eső Nokia-árfolyam a bejelentés után1,8 százalékkal, 11,72 euróra csökkent Helsinkiben.

(*) A világtendenciával szemben Magyarországon nem veszített piaci részesedéséből az év első negyedévében a Nokia – mondta Imfred de Jong, a Nokia Magyarország ügyvezető igazgatója tegnapi sajtótájékoztatóján. A cégvezető azt ugyan nem árulta el, hogy a cégnek mekkora piaci részesedése van itthon, de azt elmondta, hogy a globális szintű 32 százaléknál jóval nagyobb. Imfred de Jong szerint a tavalyi 10 százalékpontos mobilpenetráció-növekedés után idén már nem számítanak jelentős bővülésre a magyar piacon. A készülékek piacán így a régi mobilok mellé beszerzett új telefonok, illetve az öregebb típusok lecserélése hajthatja a keresletet, ami a fogyasztók márkahűsége okán kedvező a Nokiának.

Azóta történt

Előzmények