Mikor és miért váltunk szolgáltatót?

A telekommunikációs szektorban tapasztalt váltási hajlandóságról szóló kutatás a vezetékes szolgáltatásokat vizsgálta.

Az ügyfelek 42%-a legalább egyszer váltott már szolgáltatót, és ezt a döntést 66%-uk maximum egy hét alatt meg is hozta. De hol tájékozódnak az emberek a lehetséges ajánlatokról, és hogyan fizetik a havidíjukat? Többek közt ezek is kiderülnek a Flip telekommunikációs márka és az NRC kutatásából, melyet egy ezer fős, vezetékes telekommunikációs szolgáltatásra előfizetők körében vizsgált mintán végeztek.

Hirdetés

Az eredmények szerint a következő egy évben a valamilyen vezetékes szolgáltatással rendelkezők körében relatíve magas, 50% azoknak az aránya, akik úgy nyilatkoztak, hogy valószínűleg váltanának, ha a jelenleginél sokkal kedvezőbb vezetékes telekommunikációs csomag igénybevételére lenne lehetőségük.

Általánosságban elmondható, hogy az ügyfeleket az motiválja leginkább a váltásban, ha jobb minőséget és kedvezőbb ajánlatot kapnak. Sokat jelent továbbá a kötetlenség elérése is: a megkérdezettek 81%-át befolyásolná a választásban egy olyan ajánlat, ami nem kér hűségidőt.

Flip-NRC
[+]

Az is kiderült, hogy ha az elvi lehetősége meg is van a váltásnak, sokszor olyan gyakorlatiasabb tényezők szabnak gátat ennek, mint az ügyintézés, illetve a vélt vagy valós bekötési nehézségek: a felnőtt internetezők negyede tart az adminisztrációtól, illetve a bekötéssel járó szerelés költségességétől. 41%-ukat egyenesen eltántorítana a váltástól, ha fúrási munkálatokkal járna az új szolgáltatás bekötése. „Teljesen érthető, hogy az emberek félnek az adminisztrációtól és a fúrási munkálatoktól. Ugyanakkor fontos látni, hogy ez nagyrészt a szolgáltatón múlik. A szerződéskötés lehet egy nagyon egyszerű folyamat is, és fúrásra sincsen mindig szükség. Ezeknek tehát nem szabadna negatívan befolyásolnia a döntést.” – kommentálta az eredményeket Endersz Frigyes, a Flip vezetője.

Endersz Frigyes hozzátette: a lehetséges ajánlatokról a megkérdezettek 58%-a a szolgáltatók weboldalain tájékozódik, 41% vesz igénybe különböző szolgáltatásokat összehasonlító weboldal segítségét, 30% pedig ismerősöktől, barátoktól kér tanácsot. A válaszadók 66%-a informálódik időnként arról, hogy milyen csomagok érhetők el a lakóhelyén, több mint harmaduk (34%) azonban egyáltalán nem szokott ennek utánanézni. Ami a számlabefizetés legjellemzőbb módját illeti, az előfizetők közel fele továbbra is postai sárga csekken fizeti a havidíjat, 48% azonban már inkább elektronikus fizetési megoldásokat (banki átutalás, csoportos beszedés, bankkártya) választ.

„A kutatásból jól látszik, hogy az a márka képes a leginkább felkelteni az ügyfelek érdeklődését, és előidézni a váltási hajlandóságot, amelynek nem csak az ajánlata jó, hanem kiemelten figyel az ügyfelek igényeire is. Nem terheli például őket felesleges adminisztrációval, az ügyintézést pedig gyorsan, egyszerűen teszi lehetővé. Rendkívül fontos az is, hogy a szerződéskötést követően ne legyenek meglepetések, azt kapják az ügyfelek, amire számítottak.” – összegezte a kutatás legfőbb tanulságait Endersz Frigyes.

Előzmények