2019. február 16., szombat

Gyorskeresés

A Firefox Magyarországon megelőzte az Internet Explorert

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: IT café

Az új verziójú Firefox kampánya hazánkban eddig páratlan pozícióba juttatta az Internet Explorer legnagyobb vetélytársát.

Az Adverticum sajtóközleményben ismertette a böngészők piacán végzett júliusi méréseinek adatait. Mint írják, meglepő eredménnyel zárult a felmérés, mivel az előző hónap mérései alapján várható Firefox-előretörés felülmúlt minden előzetes várakozást: a Firefox új verziója, a 3.0-s 11 százalékos részesedést szerzett, s feltehetően az új böngésző erős kampányának köszönhető, hogy a Firefox, ha nagyon kis mértékben is, de megelőzte a nagy rivális Internet Explorert. A verziószám nélküli böngészőhasználatban a Firefox részesedése 48,9 százalék, az Internet Exploreré 46,8 százalék.

Hirdetés

Ez a Firefox esetében közel 7 százalékos emelkedést jelent az előző hónaphoz képest. Az Adverticum szerint két fontos tényező is közrejátszott abban, hogy ez az érdekes eredmény kialakuljon: a Firefox 3-hoz kapcsolódó rekordkísérlet („a letöltés napja”), illetve az emiatt a böngészőre irányuló fokozott figyelem, valamint a nyári időszakban a szabadságolások miatt megnőtt az olyan felhasználók aránya, akik fogékonyabbak az alternatív megoldások iránt. A fentebbi okok miatt az Adverticum lehetségesnek tartja, hogy a Firefox a következő hónapokban elveszíti vezető pozícióját.

Böngészők 2008. július

A mérésben 2,4 millió böngésző adata szerepel, az adatokat július első hetében rögzítették. Az Adverticum AdServer azon böngészőket „látja” és méri, amelyek megjelenítik az Adverticum AdServer által kiszolgált hirdetéseket, tehát az eredményeket torzíthatják az adblockerek és a mobiltelefonos böngészők. A cég szerint azonban a torzítás nem befolyásolja az időről időre megismételt mérésekből kiszámítható trendeket, sőt alapvetően az arányokat sem, magát a mérést egy – a maga nemében egyedülállóan széleskörű – mintavételes eljárásnak lehet tekinteni: a mérés során több mint 3 milliárd hirdetést jelenített meg az Adverticum.

Az Adverticum ezen kívül mérte a képernyőfelbontásokat, valamint az operációs rendszerek elterjedtségét (Windows: 98,3 százalék) is, az összes adat megtalálható a cég honlapján.

Gyártók, szolgáltatók

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.