Hirdetés

Felvásárlással erősít Európában a Lenovo

A Lenovo megállapodott a számítógépeket, szórakoztatóelektronikai eszközöket és háztartási gépeket gyártó és forgalmazó Medion AG felvásárlásáról. Az ajánlat alapján a német vállalat értéke közel 630 millió euró, ennyi pénzt a kínai PC-gyártó azóta nem költött akvizícióra, hogy 2005-ben megvette az IBM személyi számítógépes részlegét.

A felvásárlás után a Lenovo részesedése a német piacon a duplájára nő, és ezzel Európa legnagyobb PC-piacán a harmadik legnagyobb gyártóvá válik. A két cégnek összesítve több mint 14 százalékos piaci részesedése lesz a német és közel 7,5 százalékos a nyugat-európai piacon. A Lenovo Németországban elsősorban a vállalati szegmensben ért el sikereket, de a felvásárlással jelentősen javítja a pozícióját a fogyasztói piacon, hiszen a Medion gyakorlatilag csak ott van jelen.

A megállapodás értemében a német cég alapítója és vezérigazgatója, Gerd Brachmann – javarészt készpénzben – 231 millió eurót kap a vállalat 40 százalékos tulajdonrészéért. A Lenovo továbbá nyilvános ajánlatot tesz a forgalomban lévő Medion-papírokra, részvényenként 13 eurós áron (mely 29 százalékkal haladja meg az elmúlt 30 nap árfolyamátlagát). Brachmann az ügylet lezárulta után is a Medion fő részvényese marad 20 százalékos részesedéssel.

A Lenovo és a Medion igazgatótanácsa már jóváhagyta a tranzakciót, melynek megvalósulása függ a nyilvános vételen való minimális részvétel elérésétől és a hatósági engedélyektől. Az ügylet 2011 harmadik negyedévében zárulhat le.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények