Félmillió dallal startol az új magyar zeneáruház

Hirdetés

A múlt héten internetes zeneáruházat nyitott az econet.hu Nyrt. A www.songo.hu-n a bevezető akció keretében dalonként 199 forinttól vásárolhatnak az érdeklődők. Az oldalt – melynek neve az angol song (dal) és a go (menj) szavak összeolvasztása – az econet leányvállalata, az eMusic Kft. fejlesztette. A cégben – amely egyébként a T-Online Zeneáruházát is készítette – a tőzsdei társaság idén tavasszal szerzett többségi tulajdonrészt.

A kiválasztott zenék mobiltelefonnal, bankkártyával vagy banki átutalással fizethetők ki, és a legnépszerűbb dalok csengőhangként is elérhetőek. A kínálat a nemzetközi és hazai kiadók szinte teljes kínálatát lefedi, a vásárlók közel félmillió dalból válogathatnak – egyebek mellett műfaj, stílus és az előadó neve szerint. Stílusonként újdonságajánlók, toplisták segítik a vásárlást, és – amint az szokásos – a zeneszámok első fél perce, rosszabb minőségben, itt is ingyenesen meghallgatható. A Songóról is 192 kbit/s minőségű, WMA kódolású, a Microsoft digitális jogkezelő (DRM) technológiájával védett formátumban tölthetők le a zenék.

Horváth Szabolcs, az eMusic ügyvezetője elmondta: a Songo bevezető áron, 199 forintért kínálja a nemzetközi és hazai előadók szinte valamennyi zeneszámát. Szerinte ez lehet a mágikus szám, az ingerküszöb, amelyiknél az internetezők már inkább a legális módját választják az albumok beszerzésének. Hogy meddig tart a bevezető akció, azt a felhasználói reakciók döntik majd el – tudtuk meg –, de az év végéig biztosan marad a 199 forintos ár. Az oldalon olvasható árlistából ugyanakkor képet kapunk arról is, hogy ezt követően milyen árakra számíthatunk.

Horváth egyébként nagy jövőt jósol a Songónak. Úgy látja, hogy a tízmilliárdos magyar hanghordozó-értékesítési piacból egyre nagyobb szeletet fog kapni az internetes értékesítés, mely akár a piac újbóli növekedésének lehetőségét is magában hordozza. Amerikában és Nyugat-Európában is egyre inkább teret nyer a legális zeneletöltés a CD-n árult kiadványokkal és az illegális másolatokkal szemben. A cég piacvezető szerepre tör a hazai piacon, miközben jövőre a kelet-európai régió több országában is elindítják a zeneáruházat, amely már most is elérhető angol nyelven is.

A hasonlóság véletlen?

Lapunk úgy tudja, hogy a T-Online – amelynek 2004-ben elindított Zeneáruházát szintén az eMusic készítette – a két szolgáltatás közti szembetűnő egyezések (például a Segítség oldal szinte szó szerinti egyezése, a wma formátum használata) miatt vizsgálja, hogy tegyen-e jogi lépéseket a Songo ellen. Ezzel kapcsolatban Várkonyi Ádám, az econet.hu marketingigazgatója kérdésünkre elmondta, hogy a hasonlóság oka igen egyszerű: egyrészt a T-Online Zeneáruház szoftverét is az eMusic Kft. készítette, a bolti alkalmazásban megjelenő, az eMusic Kft. által létrehozott információk, illetve leírások használatának joga nem kizárólagos, másrészt az egyes internetes zeneáruházak funkcionalitása a világban mindenhol nagyban hasonló, ahogy például az internetes hírportálok is a lényegében azonos tematikából adódóan funkcionalitásukban hasonló felépítésűek.

Előzmények