Sokan kapják majd meg félig lemerülve a Teslájukat

Nem szeretnék megismételni a Felicity Ace-incidenst, így egyes vevők az új Teslájukat kevesebb, mint 50 százalékos töltöttséggel kapják majd meg. A Ford szerint pedig az EV-k gyártási költségei csak 2030 után csökkenhetnek olyan szintekre, mint a belsőégésű motorral szerelt modelleknél.

Sokan rohannak mostanában Teslát venni, közülük pedig lesznek, akik meglepődnek, amikor 20-50 százalék közötti töltöttséggel veszik azt át. Hanyag a gyártó, és nem figyelt? Nem erről van szó: változtak az irányelvek, és nem szeretnék megismételni a Felicity Ace konténerhajó incidensét.

Mint ismeretes, még a speciális, tengeri tűzoltócégek sem tudták megfékezni a tüzet, amelyet váratlanul okoztak elektromos Porsche modellek.

A Tesla ezentúl nem tölti fel teljesen az autókat, csak maximum félig. Bár cserébe ingyen Supercharger-kilométereket ígérnek, az új iparági irányelvek miatt muszáj a töltést lekorlátozni. Sok vízi szállítmányozással foglalkozó cég már megköveteli a 20-50 százalékos töltöttséget, ellenkező esetben megtagadják a szállítást.

Az EV-tüzek eloltása híresen nehéz feladat, számos jelentés foglalkozott ezzel már: szeméttelepen újra és újra kigyulladó Tesla, árvizek után kigyulladó amerikai Teslák, stb – lényegében az egyetlen lehetőségük az akkumulátorok elárasztása vízzel, lehetőleg belülről. Vannak speciális eszközök, amelyek ezt víztakarékosan, az akkucsomag átfúrásával érik el, de ilyen nem mindenhol áll rendelkezésre.

Az intézkedés sok vevőt érint, ugyanis a Tesla gyártásának nagy részét a kínai gigagyár adja, onnan számos régióba visznek autókat.

A Ford szerint ne számítsunk olcsó EV-kre

Töltés ide vagy oda, az EV-t vásárolni kívánók számára rossz hír, hogy a Ford szerint csak 2030 után csökken olyan szintre az EV-k gyártási költsége, mint a belsőégésű motorral szerelt járműveké. Akkor ez az egyszerűbb folyamatoknak a kisebb munkaerőigénynek lesz köszönhető, de csak a második, harmadik generációktól kezdődően (addigra egyszerűbb építésre, kevesebb alkatrészre és kisebb, olcsóbb akkukra számítanak). Addig viszont jóval költségesebb EV-t gyártani.

A Ford szerint az autóipar hamarosan rájön arra is, hogy csökkentheti a költségeit, ha ezentúl online adja el az EV-ket, valamit nagyobb árbevételt érhet el, ha szoftverközpontú digitális szolgáltatásokra összpontosít.

Azóta történt

Előzmények