Nem kevesen voltak olyanok, akik nem szenvedhetik az ilyen megoldásokat, azt meg főleg nem, ha a facebookos ismerőseik elárasztják a hírfolyamot vele, így a cég legutóbbi kezdeményezése, az év személyes összefoglalóját képekben tartalmazó, megosztható bemutató sokaknál kiverte a biztosítékot.
De míg ez megszokott a Facebook által felajánlott automatikus tartalomgeneráló szolgáltatásoknál, az már nem, hogy a cég megint csak nem volt eléggé előrelátó, így olyan kínos helyzetbe kerültek, mely miatt kénytelenek voltak bocsánatot kérni.
Arról van szó ugyanis, hogy nem mindenki éve volt olyan vidám, melyre szívesen emlékeznek, így számukra a szoftveresen válogatott kép- és szöveggyűjtemény fájdalmat is okozhat – mint például egy panaszosnál, Eric Meyernél, akinek idén hosszas szenvedés után halt meg a kislánya. Őt természetesen felháborította, hogy a Facebook automatikusan feldobott „Ilyen volt az éved!” című bemutatójának első oldalára a lány képe került.
Miután Meyer történetét több lap is megírta, a Facebook Year in Review termékmenedzsere, Jonathan Gheller nyilvánosan és személyesen is bocsánatot kért az apától, és közölték: már dolgoznak rajta, hogy az egyébként sok embernek örömet okozó alkalmazást úgy fejlesszék tovább, hogy a hasonló eseteket elkerüljék.