Zökkenőmentesen zajlk a Facebook Névvadászat

Magyar idő szerint tegnap reggel hatkor indult a „névvadászat” a világ egyik legnépszerűbb közösségi oldalán, a Facebookon, melynek keretében – a hasonló oldalak gyakorlatához képest kissé lemaradva – a portál üzemeltetői személyre szabott URL-eket kínáltak a tagoknak.

Hirdetés

Az eljárás roppant egyszerű: a „landrush” indulása óta a bejelentkező felhasználók kapnak a regisztrációhoz megadott adatokból generált névajánlatokat, mely majd azonosítja őket a webcímben is, majd ellenőrizhetik, hogy ez vajon foglalt-e már, s ha igen, akkor a szokásos módon újabb lehetőségeket kapnak, míg nem találnak egy olyat, melyet elmenthetnek.

A marketingakció sikeréről szóló tudósítások nem fogalmaznak egyértelműen. A Facebook részéről Larry Yu szóvivő kifejezetten elégedetten nyilatkozott, amikor elmondta, hogy a foglalás indulása után hét percen belül 345 ezer felhasználó jelentkezett be, majd 15 perc alatt elérték a félmilliós számot, s az első óra végén már egymillió tag kapta meg az általa igényelt saját címet. Ugyanakkor az átállási folyamat roppant simán zajlott le: sem szerverleállás, sem tömeghisztéria – semmi különös, talán így van ez rendben.

A névválasztási verseny érdekességeiről a Wired blogjában John C Abell készített összeállítást.

Azóta történt

Előzmények