Hirdetés

Timeline-ra válthatnak a cégek

A Facebook szeptemberben az F8 fejlesztői konferencia keretében jelentette be, hogy jelentős mértékben alakítja át a közösségi oldalon regisztrált több mint 800 millió felhasználó profilját. Egy rövid ideig még dönthetnek arról a magánszemélyek, hogy átváltanak-e a timeline funkcióra, de idővel minden felhasználónak kötelezően „idővonalasítania” kell a profilját. Az AdAge a vállalat terveiről név nélkül nyilatkozó vezetőkre hivatkozva azt írja: a céges oldalak is megújulhatnak a közeljövőben. A Facebook egyelőre nem kommentálta a hírt.

A Timeline funkció két szempontból különbözik jelentősen a korábbi profilverziótól: a felhasználói oldalak egyrészt kapnak egy nagyméretű címlapképet, másrészt hónapokra bontva, kronológiai sorrendben jelenik meg addigi online aktivitásuk. David Fischer, a Facebook marketingért felelős alelnöke korábban azt nyilatkozta, hogy az új márkaoldalprofilok nem a felhasználói Timeline-ok másolatai lesznek, de számos szempontból hasonlítanak majd azokhoz.

Az AdAge most azt írja: ugyanúgy lehetőség lesz arra, hogy a cégek visszamenőleg feldátumozzák pályafutásukat, és az idővonal keretében elérhetővé tegyék. Például a Coca-Cola egészen 1892-ig felvázolhatja a történetét, az említett évnél pedig bejegyezheti az italgyártó cég megalakulását. Egy biztos: címlapkép tekintetében a vállalatoknak, márkáknak nem sokat gondolkozniuk, egyszerűen megjeleníthetik logójukat. A különböző appok is az idővonalon jelenhetnek majd meg, külön dobozban.

A Facebook első körben csupán néhány partnercég részére teszi elérhetővé a Timeline béta-verzióját, az ezzel kapcsolatos részleteket várhatóan február 29-én, egy marketingesek számára tartandó egész napos konferencia keretében osztják meg.

Azóta történt

Előzmények