Saját böngészőt kapott a Facebook a Netscape atyjától

Tegnap, november 7-én jelentette be Marc Andreessen, a Netscape megalkotója, hogy a támogatásával zajló projekt keretében elkészültek a „Facebook-böngészővel”, melynek kezdeti munkálatairól tavaly az IT café is beszámolt, s az új koncepciójú böngésző, a RockMelt tesztváltozata előzetes igénylés után letölthető a hivatalos weboldalról.

Hirdetés

A RockMelt nem a szokásos módon száll be a böngészőversenybe, hanem az öt éve megjelent Flockhoz hasonlóan a közösségi szolgáltatások beépítésével kíván új lehetőségeket biztosítani. De míg a Flock a Firefox motorjára épül, addig a RockMelt a szintén nyílt forrású Chromiumra, mely a Google Chrome-ot is kiszolgálja.

RockMelt

Habár az új böngésző többféle közösségi szolgáltatáshoz nyújt könnyű hozzáférést (Google, Twitter stb.), az alap a Facebook, hiszen az ide történő bejelentkezés nélkül nem is használható. A befektetési alapja révén a pénzügyi támogatást (10 millió dollárt) nyújtó Andreessen a közvetlen fejlesztői munkában nem vett részt, a RockMeltet korábbi munkatársai, Tim Howes és Eric Vishria készítették el, de a szponzor meglehetősen lelkesen nyilatkozott, amikor azt mondta, hogy ha annak idején tudták volna, hogy merrefelé halad a web a későbbiekben, ezeket az új eszközöket a Nescape-be is beleépítik. A Facebook hangsúlyos szerepét nemcsak népszerűsége indokolja, de az is, hogy Andreessen mind a RockMelt mögött álló gazdasági társaságban, mind a Facebooknál igazgatótanácsi tag.

A RockMelt a koncepcióból adódóan gyakorlatilag egy Facebook-kliensnek tekinthető, mely a megszokottól kissé eltőrő böngészőfelületet kínál: a bejelentkezett felhasználó két fontos újítással találkozhat. Az egyik az ablak két szélén található eszköztárak (balra az ismerősök, jobbra a közösségi oldalak), a másik pedig a felugró ablakok rendszere, melyek a hatékonyabb navigációt, a kapcsolattartást, az aktivitást, az információszerzést hivatottak biztosítani. A beállítások a működtető szerveren tárolódnak, így a felhasználó bármely gépen a saját felületén böngészhet (feltéve, ha azon a gépen telepítve van a program). A bemutatón látszik, hogy úgy igyekeztek kialakítani a felületet, hogy a közösségi funkciók kerüljenek előtérbe (megosztás, üzenetküldés stb.).

A vállalkozás szerény célokat tűzött ki maga elé: arra számítanak, hogy a több mint ötszázmillió regisztrált taggal rendelkező Facebook-táborból legalább egymillióan megkedvelik majd a RockMeltet.

  • Kapcsolódó cégek:

Azóta történt

Előzmények