Mobil eszközökre optimalizált hírolvasón dolgozik a Facebook

Hirdetés

Az elmúlt hetekben már felröppent a hír, hogy a Facebook valamilyen hírolvasó alkalmazáson dolgozhat. Többen is arra számítottak, hogy a cég az újdonságot a múlt héten csütörtökön tartott sajtótájékoztatón jelenti be, ám az végül nem erről, hanem az Instagram videós lehetőségeiről szólt. Ugyanakkor a Facebook által közel két hete bevezetett hashtag funkció is azt mutatja, hogy Mark Zuckerberg komolyan gondolta azt, hogy céljaik között szerepel a legjobb hírolvasási élmény nyújtása a közösségi oldal felhasználói számára.

A Wall Street Journal egyik riportere szerint viszont a Facebook tényleg dolgozik egy Flipboardhoz hasonló hírolvasó alkalmazáson, amire cégen belül egyelőre Reader néven hivatkoznak. Az újságíró forrásai szerint az alkalmazás fejlesztése már egy éve elkezdődött, a Facebook tehát már jóval korábban szemet vetett a hírolvasói piacra, minthogy a Google bejelentette a Reader lekapcsolását. Sőt, valószínűleg ennél jóval többről van szó, és a Facebook nem csak egy szimpla Reader utódot akar piacra dobni, hanem egy olyan komplett megoldást, aminek segítségével megoldhatja, hogy a Facebookozók a szokásos közösségi tevékenység mellett az oldalon keresztül tájékozódjanak az aktuális hírekről, és egyúttal itt olvassanak nagyobb lélegzetvételű írásokat is - ez ugyanis jócskán megdobhatná a hirdetési bevételeket. A közösségi oldal egyik legnagyobb problémája jelenleg, hogy bár tagjai összességében sokat használják, a felhasználási módra jellemzőbb a többszöri, rövidebb időtartamú és célirányos aktivitás. A régen népszerű beépített játékok helyét átvették a natív mobilos játékok, a csevegési lehetőséget pedig sokan a különálló Facebook Messenger alkalmazáson keresztül használják, így egyre kevesebb az olyan felhasználó, aki hosszab időt tölt az oldalon, ezért aztán a reklámok megjelenítése is nehezebb. A cég ezt oldhatja meg azzal, ha olyasmivel egészíti ki eddigi szolgáltatásait, amiben az emberek hosszabb, összefüggő periódusokat töltenek, és az olvasás közben több reklámmal is találkozhatnak.

A Facebook leginkább hatalmas aktív felhasználói bázisára támaszkodhat, ha be akar törni a híraggretátor alkalmazások zsúfolt táborába. A Google Reader által hagyott űrt számos cég próbálja betölteni, és a magazinszerű olvasási élményt - akár Facebook feedekkel együtt - már évek óta kínálja a Flipboard és a Pulse. A WSJ szerint a várható megjelenési dátumról még a cégen belül sem született döntés.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

  • Már az Instagrammal is készíthetünk videót

    A Facebook tegnapi sajtótájékoztatóján mutatta be a népszerű képmegosztó szolgáltatás új funkcióját.

  • Elindul a Digg Google Reader utódja

    Az első ütemben csak azok kapnak hozzáférést, akik visszajelzést adtak a fejlesztés megkönnyítéséhez.

  • RSS olvasóval bővülhet a Facebook

    A cég június 20-ra sajtótájékoztatót hívott össze, melynek témájáról szinte semmi információt nem adott, egy fejlesztő viszont érdekes részletre bukkant az oldal kódjában.

  • Twitteresedik a #Facebook

    A közösségi oldalon mától lehet használni az egyéb közösségi szolgáltatásokban régóta alkalmazott és népszerű ún. hashtag funkciót.