Hirdetés

Fizetős csoportokat tesztel a Facebook

Komolyan gondolja az előfizetéses megoldásokat a Facebook, ezért már tartanak is a fizetős alcsoportok tesztjei.

Bár a Meta (korábban Facebook) alapvetően a metaverzumban látja a jövőt, azért a Facebook közösségi oldal fejlesztései sem állnak le.

A tartalomgyártók pénzkeresetét (és a Facebook bevételeinek növelését) segítendő már tesztelik is a fizetős alcsoportokat. Ezekben a felhasználók díjakat fizetnek, hogy exkluzív módon férjenek tartalmakhoz vagy beszélgethessenek.

A Meta szerint mindez része egy nagyobb stratégiának, ami az előfizetéses megoldásokra irányul. Ezzel egyébként nincs egyedül a cég, számos más platform is hasonló fizetős funkciókat vezet be, arra hivatkozva, hogy a tartalomgyártók több pénzt kereshessenek.

A csoportadminisztrátorok a Facebookon webshopokat is futtathatnak majd, termékeket árulhatnak vagy pénzt gyűjthetnek, hogy fedezzék a csoport működésének költségeit. Olyan egyedi linkeket is megoszthatnak majd, amelyeken keresztül közvetlenül fogadhatnak pénzt (ezzel a lépéssel az Apple stratégiáját kívánták kritizálni).

A politikusok és biztonsági szakemberek szerint a Facebook csoportjai ideális, zárt táptalajt nyújtanak a tévinformáció, erőszakos és szélsőséges tartalmak felügyelet nélküli terjedésének. A Facebook azt ígéri, az erőszakos tartalmakat és tévinformációt rendszeresen megosztó csoportok nem gyűjthetnek majd pénzt. Úgynevezett közösségi díjazást azonban hamarosan bárki adhat a csoporton belül egy-egy értékes bejegyzésért.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények