A Facebook nem vak, hanem vakmerő

A közösségi oldalt láthatóan nem érdeklik a fenyegetések, mennek tovább a maguk útján, sőt egyre bátrabbak.

Habár épp tegnap számoltunk be arról, hogy a nagy felháborodást kiváltó arcképcímkézés miatt várhatóan csoportos per indul a Facebook ellen az Egyesült Államokban, a vállalat egy friss híradás szerint nem rettent meg

Ahogy 2012-ben megírtuk, a közösségi oldal a nagy felháborodás és az adatvédelmi hatóságok (főként a határozottan fellépő ír adatvédelmi biztos) figyelmeztetései következtében Európában ideiglenesen felfüggesztette a Tag Suggestions használatát. Ám a Financial Times (FT) mai cikkében azt írja, hogy a Facebook egy hosszabb előkészítő szakasz után újra élesíti, mivel úgy ítélik meg, hogy ha életbe lép az új európai adatvédelmi szabályozás, akkor opt-in módban (vagyis ha a felhasználó bekapcsolja) törvényesen működtethető ez a szolgáltatás, mely nem egyszerűen címkézés, hanem szélesebb körű információgyűjtést is biztosít a közösségi oldal számára..

Az uniós általános adatvédelmi szabályozás május 25-én lép hatályba, de a Facebook az FT értesülései szerint már a héten megkezdi az európai felhasználók értesítését, hogy kapcsolják be az opciót: „Úgy vélem, az elmúlt hetekben [a Cambridge Analytica-botrány kipattanása óta] kaptunk egy világos üzenetet: a bizalom kiemelten fontos. Roppant sok teendőnk van még, hogy visszanyerjük a szolgáltatásunkat használók bizalmát” – nyilatkozta Rob Sherman, a Facebook adatvédelmi felelőse.

Facebook
[+]

A vállalat azt közölte, hogy az arcfelismerési technológia használatát általánosságban az egész világon azonos módon fogják lehetővé tenni, de lesznek kisebb különbségek: pl. Európában közlik a felhasználókkal, hogy milyen módon léphetnek kapcsolatba az adatvédelmi biztossal (ez GDPR-előírás). Azt kielégítő megoldásnak tartják, hogy az opció aktiválásakor a felhasználó tájékoztatást kap a szolgáltatásról, majd eldöntheti, hogy kéri vagy nem, és lesz egy olyan beállítási lehetőség, hogy a felhasználó letiltsa vagy engedélyezze azt, hogy a másoknál megjelenő fotókon a Facebook algoritmusa azonosítsa őt.

Általánosságban is bővítik az adatvédelmi beállítási lehetőségeket – erről már volt korábban szó: a felhasználó letilthatja az olyan kategóriák keresését, mint a politikai nézet, vallási meggyőződés, illetve megtilthatják, hogy bizonyos típusú célzott hirdetések célpontjai legyenek. Az is változás lesz, hogy ha a felhasználó regisztrációkor 13-15 évesnek mondja magát, akkor fel kell kérnie egy felnőtt „felügyelő személyt”, és ennek igazolása után egy speciálisan erre a korosztályra kitalált, személyre szabhatóbb felületet kapnak.

Azóta történt

Előzmények