Sajátos szolgáltatást ajánlgat a uSocial nevű ausztrál online marketingcég a Facebook közösségi oldal tagjai számára: a vállalat azt hirdeti, hogy pénzért bárki vásárolhat magának cimborákat és rajongókat az oldal regisztrált felhasználói közül. A rendelhető csomagok két csoportra oszthatóak: némi befektetésért cserébe vehetünk barátokat (friends) ezertől ötezer fős terjedelemben (garantált „szállítási idő”: 30 nap), illetőleg vásárolhatunk rajongókat (fans) is, utóbbi esetben már tízezer egyén a plafon. A költségek széles skálán mozognak, a minimális 1000 darab haver vagy rajongó listaára 177 ausztrál dollár (körülbelül 28 ezer forint), míg 10 ezer rajongó már borsosabb összeget kóstál, pontosan 1167 dollár 30 centet, vagyis mintegy 190 ezer forintot.
Nem csoda, hogy a cég látókörébe került a Facebook: a weblapokat osztályozó Alexa.com adatai szerint a közösségi oldal a világ negyedik leglátogatottabb felülete, az üzemeltetők saját adatai szerint a felhasználók száma már meghaladja a 250 milliót.
Leon Hill, a uSocial vezérigazgatója rendkívül hatékony marketingeszköznek tekinti a Facebookot. Mint a Reuters hírügynökségnek eljuttatott közleményében kijelentette, már maga a puszta tény, hogy rengetegen követnek bennünket az oldal felületén, azonnali és célzott promóciós lehetőséget kínál a számunkra. Hill abban látja az egyedüli problémát, hogy borzasztóan nehéz a tömeget magunkhoz vonzani, de mindenre van megoldás – mint ahogyan azt a cég ajánlatában is láthattuk. A vállalat taktikája egyébként egyszerű: a kliensüktől barátkozós-rajongónak megjelölős üzeneteket küldözgetnek szerteszét a rendszerben, a célszemély pedig dönthet arról, hogy eleget tesz-e az ajánlatnak, avagy sem.
Ausztrál híroldalak korábban cikkeztek arról, hogy a Twitter és Digg.com egyaránt megpróbálta ellehetetleníteni a uSocialt: előbbi kéretlen üzenetek küldözgetésével vádolta a céget, utóbbi pedig azzal, hogy bizonyos hírek népszerűsítése érdekében szavazatokat vásárolt a felhasználóktól.
Nincs elég haverod? Vegyél!
- Írta: Ifj. Zettner Tamás
- Forrás: Reuters
Azóta történt
-
Súlyos milliárdok a semmire
Fűti Ázsia lakosságát a virtuális javak birtoklása. A nyugatitól gyökeresen eltérő üzleti modell immúnis a válságra.
Mérleg 18
-
Jön a hangos chat a Facebookra
Néhány héten belül várható az új szolgáltatás startja, külsős cégtől érkezik a modul.
Mérleg 5
-
Szivárgó facebookos alkalmazások a trójai férgek melegágyai
Biztonsági hibákra bukkant egy hacker a népszerű közösségi oldalhoz készült szoftverekben.
Közösségi média 12
-
Facebookos csoportokat térítettek el
A közösségi oldal több ezer felhasználója hirtelen a hangzatos Control Your Info gárda uralma alá került.
Közösségi média 4
Előzmények
-
Változik a Facebook adatkezelési politikája
Kanadai nyomásra nagyobb kontrollt kapnak a felhasználók saját adataik felett.
Mérleg 7
-
Börtönbüntetés a Facebookon történt fenyegetésért
A bíróság feltehetően példát is akart statutálni azzal, hogy letöltendő börtönre ítélte az erőszakoskodó tinédzsert.
Mérleg 53
-
Saját felhasználói perlik be a Facebookot
A tagok azt vélelmezik, hogy a közösségi oldal jogtalanul használta fel marketingcélokra személyes adataikat.
Mérleg 3
-
Djuice-ról is lehet MMS-t küldeni a Facebookra
A szolgáltatás minden djuice-os ügyfél számára elérhető.
Távközlés 13
Percről percre
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.