Ezért szűnik meg az ingyenes LogMeIn

A LogMeIn tegnap jelentette be, hogy az iparágban szokatlanul rövid határidővel megszünteti népszerű ingyenes szolgáltatását, a LogMeIn Free-t. A hír hidegzuhanyként érte a felhasználókat, a Prohardver lapcsalád fórumán és nemzetközi szinten is nagyon sokan adtak hangot nemtetszésüknek nem csak a szolgáltatás megszűnése, hanem a döntés kommunikálásának jellege és a 7 napos gondolkozási idő miatt is. Mivel a bejelentés minket is váratlanul ért, megpróbáltunk több információt szerezni. Kérdéseinkre Craig VerColen, a LogMeIn vállalati kommunikációért felelős igazgatója felelt.

IT café: A tegnapi bejelentés a sajtót és a felhasználókat is alaposan meglepte. Mi indokolta a lépést? A kommunikációból az szűrhető le, hogy a LogMeIn a professzionális felhasználókra és a vállalati szektorra kíván fókuszálni a jövőben.

Craig VerColen: A LogMeInt és vele együtt a freemium üzleti modellt 10 évvel ezelőtt vezettük be, ami nagyon jó lépésnek bizonyult az akkor éppen csak fejlődésnek induló távoli elérés piacon. A valóság azonban az, hogy mára ez a piac sokat fejlődött – ma legtöbbünk különböző felhőszolgáltatásokat és mobileszközöket vesz igénybe, ha el akarja érni az adatait, vagy hozzá akar férni egy alkalmazáshoz. Szeretnénk azt gondolni, hogy mi is a piaccal együtt fejlődtünk. Az évek alatt kibővítettük az üzleti portfóliónkat és a freemium modellt újabb, nagyobb növekedési potenciállal kecsegtető területekre is bevezettük, mint a join.me és a Cubby. Sőt, mára az új ügyfeleink 70 százaléka a join.me által ismerkedik meg velünk, ami így a leggyorsabban növekvő termékünkké vált. Ez mindennél jobban mutatja a távoli elérés piacán bekövetkezett változást, és azt, hogy egy eddiginél modernebb hozzáférési élményre van szükség – olyanra, ami jobban képes kiszolgálni a mobileszközöket használó professzionális ügyfeleink igényeit. A freemium üzleti modellt ezért más, nagyobb növekedési lehetőséget kínáló területeken tartjuk meg.

Hirdetés

IT café: Miért csak 7 napot adnak a váltásra?

C. VC.: A változás által érintettek többsége csak egy gépen használja a LogMeInt, a döntés tehát nem a komolyabb, a LogMeInt sok gépen használó vállalkozásokat, hanem az egyéni és otthoni felhasználókat érinti. Tisztában vagyunk vele, hogy sokan váltanak majd alternatív megoldásra, de reméljük, hogy a professzionális felhasználók látják majd az értéket a prémium szolgáltatásban is, és abba az irányba fognak mozdulni. Azt is érdemes megjegyezni, hogy az Ignition alkalmazás vásárlóinak nem 7 nap, hanem 6 hónap haladékot kapnak. (Sajnos konkrét indoklást a 7 napra nem kaptunk – a szerk.)

IT café: A LogMeIn Free-vel 10 gépet is el lehetett érni, a legolcsóbb Pro változat esetében viszont csak 2 gép a limit, és az ára túl magasnak tűnik az otthoni felhasználók számára. Miért nem vezettek be egy otthoni csomagot, évi 40-50 dolláros árszinten?

C. VC.: Ez a verzió a mobilos professzionális felhasználóknak szól. Tudjuk, hogy ez nem elégíti ki az otthoni vagy esetenkénti felhasználók igényeit, de akik a LogMeInt barátok és családtagok segítségére használták, azoknak a jövőben az ingyenes (még egyszer hangsúlyozom, ingyenes) join.me online kollaborációs eszköz jelenthet alternatívát.

- IT café: Nem volt ez a lépés túl kockázatos PR szempontból? Sokak szerint kissé arrogánsnak tűnik a mód, ahogy ezt a váltást a LogMeIn keresztülviszi, azt az üzenetet sugallva: Köszönjük, hogy eddig velünk tartottatok, de már nincs rátok szükségünk.

C. VC.: Változtatni valamin sosem egyszerű döntés, de ez most arról szól, hogyan tudjuk ügyfeleink változó és egyre több elvárást támasztó igényeit a legjobban kiszolgálni. Hisszük, hogy ezt úgy tudjuk a legjobban kivitelezni, ha a prémium szolgáltatás fejlesztésébe fektetünk, miközben egyúttal egyéb szolgáltatásaink körét is bővítjük. Ma a join.me-t sokkal többen használják, mint az ingyenes távoli elérést, és ahogy már említettem, a join.me hozza be új felhasználóink 70 százalékát. Összességében tehát ez a változtatás a felhasználói tábor többségi igényeinek hatékonyabb kielégítéséről és erőforrásaink fókuszálásáról szól.

- IT café: Megosztaná velünk, hogy mennyi volt az ingyenes/fizetős LogMeInt használók aránya, és hány százalékos konverzióval számolnak?

C. VC.: Pontos adatokkal nem szolgálhatok, de azt elmondhatom, hogy általában 1-5 százalék között mozog a konverzió minden termékünk esetében, és most sem számítunk ettől eltérő eredményre.

Azóta történt

  • Előfizetéses modell, a lassú kivéreztetés

    Mára a napnál is világosabb, hogy gyártói oldalon aki teheti, megpróbál átállni az egyszeri licencdíjas értékesítésről valamilyen előfizetéses modellre. A bevétel így sokkal kiszámíthatóbb, de felhasználóként nem árt odafigyelni, sok kicsi ugyanis itt is sokra megy.

  • Közel 5 millió forintot oszt szét a LogMeIn

    A már nevet szerzett szoftverfejlesztő magyar startup cég kihirdette tehetséggondozó pályázatának nyerteseit.

Előzmények