Az Archer Aviaton közleménye szerint a Stellantis akár 370 millió dollárral is beszáll a légitaxik gyártási költségeibe. Ezt a Midnight nevű termékük gyártásába fektet majd, így már évi 650 darab készülhet.
Hirdetés
Legutóbb a Stellantistól és a United Airlinestól is tudott tőkét bevonni a vállalat, amelynek legnagyobb részvényese egyébként épp a Stellantis.
Az eVTOL-ágazat jelenleg komoly nehézségekkel küzd az akkumulátorok és az infrastruktúra terén is, nagy tőkére lenne szükségük a gyártás fokozásához, miközben még az USA-ban sem kaptak engedélyeket az utasok szállításához. A befektetők sem túl lelkesek, az Archer árfolyama 35, a Joby Aviationé 21,8 százalékkal esett idén.
Az Archer szerint a Future Flight Global 116 Midnightot vásárolna 580 millió dollárt értékben, és már foglalót is adott. Los Angelesben pedig már 2026-ban elindítanák a működésüket, 10-20 perces menetidőkkel a hálózaton belül.