Európa legértékesebb cégmárkái

Hirdetés

Az Európai Védjegyintézet (European Brand Institute) Eurobrand2009 címmel tegnap Bécsben közzétette legfrissebb felmérésének eredményét a kontinens legértékesebb cég- és termékmárkáiról. A tanulmányban összesen 24 ország 16 iparágának több mint 3 ezer kereskedelmi márkáját vizsgálták meg képviselt értékük szempontjából. A top 10-es listán az előző évekhez hasonlóan továbbra is a finn Nokia óriásvállalat birtokolja az első helyet, tágabb technológiai szemszögből nézve már csak a távközlési szektorból szerepelnek vezető cégmárkák az első tízben: a brit Vodafone a negyedik helyen áll, hatodik a spanyol Telefónica, míg nyolcadik a német Deutsche Telekom. Szűkebb értelemben, szigorúan csak az IT-ágazatot górcső alá véve a 24. helyen találjuk meg a Nokia legközelebbi rokonát, a svéd Ericssont – egyéb, velük megegyező iparágban tevékenykedő cég be sem került az első ötvenbe.

Helyezés Cégmárka (iparág, ország) Érték (Mrd EUR) Változás egy év alatt
1. Nokia (IT, Finnország) 35,220 -8,0%
2. LVMH (luxuscikkek, Franciaország) 32,365 -7,3%
3. inBev (fogyasztási cikkek, Belgium) 26,927 56,0%
4. Vodafone (távközlés, Egyesült Királyság) 23,789 -1,4%
5. Unilever (fogyasztási cikkek, Egyesült Királyság) 22,829 5,5%
6. Telefónica (távközlés, Spanyolország) 22,128 -1,9%
7. Mercedes-Benz (autóipar, Németország) 19,392 -9,2%
8. Deutsche Telekom (távközlés, Németország)
19,093 6,0%
9. BMW Group (autóipar, Németország)
18,765 -6,5%
10. SAB Miller (fogyasztási cikkek, Egyesült Királyság)
18,349 24,5%

Forrás: Eurobrand2009

Magyarországra vonatkozó részletes kimutatás egyelőre nem érhető el, de azt már tudni lehet, hogy hazánkban az OTP Bank a legértékesebb védjegy, értéke 436 millió euró – érdekesség, hogy Európában nincs még egy olyan ország, ahol egy pénzügyi szolgáltató végzett volna az első helyen.

Azóta történt

Előzmények