Európa legértékesebb cégmárkái 2011-ben

A European Brand Institute (Európai Védjegyintézet) által közzétett eurobrand2011 címet viselő európai márkaértékelési tanulmányban összesen 24 ország 16 iparágának 3000 kereskedelmi márkáját vizsgálták meg és hasonlították össze amerikai és ázsiai márkákkal.

Hirdetés

Európa legértékesebb cégmárkái a következők:

  1. LVMH (31,699 milliárd euró)
  2. Vodafone (28,505 milliárd euró)
  3. INBEV (25,481 milliárd euró)
  4. Nestlé (25,418 milliárd euró)
  5. Unilever (24,344 milliárd euró)
  6. Telefónica (23,384 milliárd euró)
  7. Daimler (19,552 milliárd euró)
  8. Deutsche Telekom (18,102 milliárd euró)
  9. BASF (17,884 milliárd euró)
  10. SAB Miller (17,764 milliárd euró)

Gerhard Hrebicek, az Európai Védjegyintézet igazgatója a következőkben foglalta össze a felmérés fő eredményeit:

  • Az erős márkák az átlagnál gyorsabban növekednek, Európa első 10 cégmárkája 11,6%-os márkaérték-növekedést ért el. A TOP10 csoportban a legerőteljesebb előretörést a Nestlé csoport mutatta +29,9%-kal, amelyet a BASF (+17,6%) és a Daimler (+15,4%)  követett. Európa négy alapvető márkaágazata a fogyasztói cikkek, (+10,2%), a pénzügyi szolgáltatások (+14,6%), a távközlés (+5,4%) és a kiskereskedelem (+6,4%). A legnagyobb bővülés (+17,6%), a luxuscikkek ágazatban volt megfigyelhető, míg az iparági átlag +8,9% volt.
  • Európa vezet a fogyasztási cikkek terén, az informatikát és technológiát illetően pedig Amerika áll első helyen. Európa a fogyasztási cikkek kontinense, Észak-Amerika a számítástechnika és a technológia terén viszi a pálmát (az Apple [69,658 milliárd euró] a legértékesebb nemzetközi márka), Ázsia pedig a pénzügyi szolgáltatásokban erős. Európában megduplázódott a márkák száma, ugyanakkor azonban Észak-Amerika az európai teljesítmény értékének kétszeresét érte el.
  • Világviszonylatban az európai országok vezetnek a márkák gazdasági teljesítményhez való hozzájárulása terén. A legnagyobb mértékben a finn, svájci, luxemburgi, svéd, dán és osztrák márkák járulnak hozzá a gazdaság növekedéséhez, és így nemzetközi viszonylatban ezek a márkák állnak az első helyen a márkaérték GDP-hez viszonyított aránya terén.

Azóta történt