Az EU olyan szigorú szabályok bevezetését tervezi, amelyek rákényszerítik a Facebookot, a Google-t és a többi nagy tech céget, hogy ne keressenek pénzt a tévinformáció terjedésén (reklámok segítségével).
Az Európai Bizottság megerősített irányelvei alapján nagyon komoly megfigyelő keretrendszert alakítottak ki, a cégek teljesítményét pedig mérik az együttműködés tekintetében.
Az amerikai választások és a világjárvány a szakértők szerint megmutatták, hogy milyen komoly hatásai vannak a tévinformációnak. Az EU szerint a tévinformáció nem maradhat bevételi forrás, ezért az online platformoknak jobban el kell kötelezniük magukat, a teljes hirdetési piaccal és a tényellenőrzők hálózatával együtt.
Az EU-álláspont szerint sürgős intézkedésekre van szükség, a tévinformációk gyorsan erősödő fenyegetést jelentenek. Az EU szerint az online platformoknak és a többi szereplőnek meg kell oldaniuk a szolgáltatásuk és algoritmusaik okozta szisztematikus kockázatot, fel kell hagyniuk az egyoldalú irányelveikkel és a tévinformáción való pénzkeresettel – eközben viszont a szólásszabadságot biztosítaniuk kell.
Az év végére várják a cégektől, hogy részletezzék, miként működnek együtt a frissített irányelvekkel. Jövőre pedig már alkalmazniuk is kell a terveket.