Az Ericsson és a Zenuity együttműködik az önvezető autók fejlesztésében

A partnerség célja, hogy kifejlesszék a Zenuity Connected Cloud alkalmazást, és felgyorsítsák az új járműbiztonsági technológiák piaci bevezetését.

A közös munka során összekapcsolják a jármű fedélzetén található szoftver programokat és rendszereket a többi járműből, illetve a környező infrastruktúrából származó biztonságtechnikai adatokkal.

Az Ericsson az együttműködés keretében a Zenuity Connected Cloud rendelkezésére bocsátja a dolgok internetére kifejlesztett platformját (IoT platform), illetve optimalizálóját (IoT Accelerator). Ennek köszönhetően lehetőség nyílik arra, hogy az adatokat felhő alapú megoldásokkal kezeljék és ezáltal teljes körű biztonságtechnikai lefedettséget biztosítsanak.

Hirdetés

Az Ericsson bejelentette, hogy együttműködési megállapodást kötöttek az Autoliv és a Volvo Car Corporation közös vállalkozásaként létrehozott Zenuityvel. A gépjárműszoftverek fejlesztésére szakosodott cég feladata, hogy teljes körű lefedettséggel rendelkező platformot hozzanak létre a biztonságtechnikai hálózatok (Connected Safety), a fejlett gépjárművezetést támogató rendszerek (ADAS), valamint az autonóm járműfunkciók (AD) szoftverei és funkciói között.

Első lépésként az Ericsson és a Zenuity közösen építi ki a Zenuity Connected Cloud alkalmazást, melynek kezelését az Ericsson IoT Accelerator programja látja el. A piaci bevezetés felgyorsítását lehetővé tevő fejlesztés – a felhőalapú megoldásokon keresztül – a berendezések eredeti gyártóinak (OEM) jelent nagy előrelépést. Ezzel a fejlesztéssel az egyes vállalatok képesek megsokszorozni meglévő eszközeik hatékonyságát és meggyorsítják az új szolgáltatások bevezetését.

A teljes körű megoldás része lesz a jármű fedélzeti szoftver integrálása egyéb gépjárműfunkciókkal, fedélzeti érzékelőkkel és felhőalapú támogató szolgáltatásokkal, melyek a felhő infrastruktúrából és a többi járműből érkező külső adatokat szolgáltatják. Ennek köszönhetően lehetővé válik, hogy a járműveket az ideiglenesen megjelenő információk és események valós időben történő láthatóságának megteremtésével irányítsák.

A partnerség során az Ericsson biztosítja az IoT platformot és az IoT Accelerator alkalmazást, melyek összerendezik azt a felhőt, amire a Zenuity támogató funkcióinak futtatásához van szükség. A platform nemcsak méretezhető, hanem korszerű IoT megoldás is, ezért – ha a gépjárművezetést támogató rendszerek és az önvezető autók különleges igényeihez szabják – megbízhatóan biztosítja az elengedhetetlenül szükséges válaszkészséget és biztonságot.

Niklas Heuveldop, az Ericsson elnökhelyettese, stratégiai igazgatója és a Technológiai és Fejlődő Technológiák Osztályának vezetője a következőket nyilatkozta: „A hálózatba kapcsolás nemsokára teljesen át fogja alakítani a közlekedést. Az Ericsson a hálózatba kapcsolt gépjárművek rendszerét alátámasztó IoT Accelerator platformjával úttörő ennek kialakításában. A Zenuity-vel kialakított szoros együttműködés fő feladata, hogy egy ténylegesen teljes körű megoldást találjunk, amely az ADAS és az AD szoftverek és funkciók segítségével a biztonságos vezetés még magasabb szintjét teszi majd lehetővé.”

Az Autoliv lesz a Zenuity termékeinek kizárólagos szállítója és forgalmazója. Az Ericsson és a Zenuity által kidolgozott eljárást az egész világon az Autoliv értékesíti majd a gyártók számára.

Azóta történt

Előzmények

  • Önvezető autó viszi ki a pizzát

    A Ford és a pizzagyár közös kísérlete nem elsősorban technológiai, hanem a fogyasztói szokások felmérését célozza – hogy aztán ezeket a tapasztalatokat a fejlesztésben is felhasználják.

  • Jönnek a robothajók

    A tengeri áruszállítás is forradalom előtt áll, egyre több nagyvállalat fejleszt gőzerővel autonóm hajóvezérlő rendszereket.

  • A Fiat Chrysler is beszállt

    Az autógyártó csatlakozott egy olyan iparági csoporthoz, akiknek nagy esélyük van a későbbi piacvezetői szerep megszerzésére.

  • Újabb iparági összefogás az okosautók kiszolgálására

    Nem kell tíz év, és már csak exabájtokban mérhető a digitalizált autók adatforgalma. Ez nagy kihívás.