Vírusjárvánnyal kapcsolatos feladatot kellett megoldani a programozóbajnokságon

Tizedik alkalommal rendezték meg az Ericsson Programozó Bajnokságot, a verseny idei nyertese a Cloudberries csapata lett.

Az Ericsson Programozó Bajnokság egy országos szakmai verseny, melyen középiskolások, egyetemi hallgatók és tapasztalt „szenior” programozók is elindulhatnak. A bajnokságot idén éppen tizedik alkalommal rendezték meg, és mint minden évben, most is egy aktuális téma köré szervezték a versenyt, ami mi is lehetett volna más, mint természetesen a vírushelyzet. Az idei győztes a Cloudberries csapata lett.

Hirdetés

A verseny kiírása szerint GAIA fiktív világában egy makacs vírusos betegség ütötte fel a fejét és aktív terjedéssel fertőzi a lakosságot már egy éve. Rendelkezésre áll egy vakcina, ám a gyártásnak vannak kapacitáskorlátai. A csapatoknak olyan mesterségesintelligencia-alapú megoldást kellett fejlesztenie, mely a korlátozottan rendelkezésre álló vakcinát a leghatékonyabban osztja el. A vírusmentesített területeken ugyanis újabb gyártókapacitások alakulnak ki, így közelebb kerül a végső cél, Gaia teljes vírusmentesítése.

A versenyen idén 198 csapat összesen 594 versenyzője indult el. A döntőbe összesen 12, három szenior- és kilenc diákcsapat jutott be. Idén a döntőt online rendezték meg, így a csapatok virtuális gépekkel a felhőben dolgoztak együtt a programjukon. A fődíj egy-egy LEGO MINDSTORMS Robot Inventor; a második helyezettek éves Pluralsight előfizetéssel, a harmadik helyezzetek JBL fejhallgatóval lettek gazdagabbak.

Az 5G technológia térnyerésével a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás egyre több problémára adhat megoldást. Az egyre bonyolultabb hálózatokban a nagy mennyiségű adat és számítás az emberi agy számára már felfoghatatlan, így sok helyütt a számítógépeket kell beprogramoznunk a problémák megoldására. Az idei versenyben az indulóknak egy ilyen lehetséges probléma megoldásában kellett bizonyítaniuk.

Azóta történt

Előzmények