Hirdetés

Okostelefonnal a korrupció ellen

Manapság gyakori vitatéma a magánélet kérdése, hiszen egyre többen tesznek közzé az interneten személyes információkat – ezt a kérdést is vizsgálta az Ericsson ConsumerLab online információmegosztással foglalkozó jelentése. A jelentés ugyanakkor kitér arra is, hogy a felhasználók kit és miként követnek figyelemmel. A fogyasztók nemcsak egymást figyelik, hanem a vállalatokat és a hatóságokat is – és amit látnak, azt meg is osztják.

Hirdetés

Hatás

A fogyasztók azzal, hogy minden eddiginél több információt osztanak meg, egyre inkább „civil újságíróként” működnek, és a megkérdezett okostelefont használóknak valamivel több, mint a fele úgy véli, hogy az információk és vélemények interneten történő megosztása növelte a vállalatok fölött a befolyásukat, képesek nyomást gyakorolni az iparra és a hatóságokra, és ezáltal pozitív változásokat elérni.

Ericsson-felmérés
[+]

A megkérdezett okostelefon-tulajdonosoknak több mint a fele úgy gondolja, hogy az internet növelte annak a lehetőségét, hogy a közérdekű bejelentők a vállalatoknál és szervezeteknél tapasztalt korrupt vagy nem megengedett magatartást leleplezzék. Ezt pozitívan értékelik. Ugyanakkor azonban aggályokat fogalmaztak meg a magánélettel és az internettel kapcsolatban: az okostelefont használók 64%-a fél, hogy nem tudják megakadályozni, hogy kényes információt posztoljanak róluk az interneten.

Megosztási egyensúly

A megkérdezett fiatalabb okostelefon-felhasználók 20%-a rendszeresen posztol fényképet olyan emberekről, akiket nem is ismer. Egyensúlyt találni aközött, hogy megállítsuk a rólunk szóló információkiposztolását és aközött, hogy megosszunk másokról posztolt információkat része annak az egyenletnek, amit a jövő megosztási kultúrájában meg kell oldani – fogalmaznak a jelentés készítői. A fogyasztók szeretnék, ha a politikai napirenden elsőbbséget élvezne a személyes információk védelme.

Ericsson-felmérés
[+]

A jelentés arra is rámutat, hogy az információmegosztás és a fogyasztói befolyás növekedésével, illetve és az által, hogy egyre több ember fér hozzá az internethez, egyre fontosabbá válik egy fenntartható információmegosztási kultúra létrehozása, amelynek mindenki élvezheti az előnyeit, miközben megóvják az egyének magánéletét.

Az Információmegosztás (Sharing Information) címet viselő jelentés egy 5 ezer fős felmérés alapján készült, amelyet 15-69 év közötti okostelefont használók körében készítettek.

Azóta történt

Előzmények