Hirdetés
A Twitter már jó ideje bizonygatja a nagy tévécsatornáknak, hogy a Twitternek pozitív hatása van az olyan műsorok nézettségére, amit adás közben felkapnak a Twitterezők, és sok üzenetet küldenek róla. A Nielsen piackutató vállalat idén tavasszal már kiadott egy előzetes tanulmányt a Twitter tévézésre gyakorolt hatásáról, a ma kiadott tanulmányban pedig megpróbálja számszerűsíteni is azt.
A Nielsen 229 epizód nézettségét és a hozzá kapcsolódó Twitter aktivitást vizsgálta, és arra jutott, hogy az esetek 29 százalékában a Twitter bejegyzések mennyisége statisztikailag jelentős változást hozott az élő adások nézettségében, bár azt egyelőre nem közölte, hogy ez pontosan mekkora pluszt is jelent. Pedig ez is egy nagyon fontos információ lenne, hiszen ennek hiányában a Twitternek minden látszólagos pozitívuma ellenére is még mindig nehéz lesz meggyőzni a döntéshozókat, hogy a tévés hirdetési kampányok valós kiegészítője vagy később akár alternatívája is lehet – a várhatóan nemsokára bekövetkező elsődleges részvénykibocsátásnak is minden bizonnyal adna egy lökést egy, a vélt előnyöket tisztázó mérési eredmény.
Peter Kafka, az AllThingsD egyik újságírója megkérdezett egy tévés körökben dolgozó vezetőt arról, mit gondol a Twitter tévézésre gyakorolt hatásáról, aki nem adott egyértelműen optimisra választ. “A Twitter segíthet kicsit megemelni a nézettséget, de egy bizonyos pont után a sok bejegyzés csak még több bejegyzést szül, de valós hasznot nem hoz.”