Aggasztó eredményekre jutott a Pew Research Center legutóbbi tanulmánya. A szakértők szerint míg 2022-ben az emberek 22 százaléka szerezte be a híreket rendszeresen a TikTokról, addig az idei évben ez az arány már 43 százalék. Ezzel párhuzamosan az amerikai felnőttek fele részben már a közösségi médiából tájékozódik.
Hirdetés
A hírportálok tovább küzdenek a közösségi platformokkal a felhasználók figyelméért és a reklámpénzekért, továbbá a Z-generációért, így a TikTok felhasználóiért is.
A Pew elemzése alapján az amerikai felnőttek 67 százaléka használ híroldalakat vagy appokat. A legnépszerűbb hírforrásnak a Facebook számít, 30 százalék rendszeresen innen tájékozódik, míg 26 százalék a YouTube-ról, 16 százalék az Instagramrül, 14 százalék a TikTokról.
Mindez meglepő annak fényében, hogy a Meta az utóbbi időben nagy erőkkel próbálja háttérbe szorítani a híreket, mivel számos nagy országban hatósági nyomás alá került, különböző okok miatt.
A Pew szerint a nők inkább a Facebookról, az Instagramról és a TikTokról tájékozódnak most, míg a férfiak a Redditet, az X-et, a LinkedInt és a YouTube-ot részesítik előnyben.