Önvezetőnek gondolják az emberek a vezetéssegítővel ellátott autókat

Egy tanulmány szerint sok amerikai sofőr kezeli teljes önvezető autóként azokat a járműveket, amelyek csak részleges vezetéssegítő rendszereket kaptak.

Régóta téma, hogy a vezetéssegítő funkciók is arra jelentenek példát, hogy nem feltétlen a technológiákkal van gond, hanem egyes emberek hozzáállásával vagy visszaélési kísérleteivel. Egy tanulmány most arra világított rá, hogy az amerikai sofőrök gyakran teljesen önvezetőnek tekintik a részleges vezetéstámogató rendszerekkel ellátott járműveiket, a figyelmeztetések ellenére is.

Az Insurance Institute for Highway Safety szerint egy tanulmány azt mutatja, hogy a GM, a Nissan/Infiniti és a Tesla rendszerek használói is előszeretettel végeznek vezetéshez nem köthető tevékenységet a kormány mögött, ha a részben automatizált rendszerek bekapcsolnak: például esznek vagy mobilon üzeneteznek.

A Super Cruise esetében a sofőrök 53, az Autopilotnál 42, a ProPILOT Assistnál 12 százalék mondta azt, hogy teljesen önvezetőként kezeli a járművét. 40 százalék tapasztalta, hogy a rendszer lekapcsol vezetés közben, mert nem figyelnek oda.


[+]

Az IIHS szerint az egész üzenete az, hogy a technológia korai használói egyszerűen nem értik a technológia korlátait.

Az Autopilot kapcsán sok vizsgálat folyik az USA-ban az esetlegesen kapcsolódó balesetek és halálesetek miatt, az pedig csak olaj volt a tűzre, hogy a 114 dollárosnak mondott ultrahangos szenzorokat is elhagyja a Tesla, hogy kizárólag kamerákkal működjön a rendszere.

Bár a Tesla semmilyen megkeresésre és kérdésre nem reagál, a cég szerint az Autopilot nem teszi önvezetővé az autóit, azokat teljes vezetői figyelemmel kell használni, készen állva a beavatkozásra. A vezetői figyelem a GM szerint is kritikus és megkövetelt bármilyen vezetéssegítő rendszernél.

Az IIHS szerint ezzel szemben a GM az érintés nélküli képességeket reklámozza, a Tesla Autopilot neve pedig önmagában több képességre utal, mint amire a rendszer képes.

Azóta történt

Előzmények